Les pluges destrossen la muralla del castell de Cullera
Els danys amenacen tot el complex i preocupen els possibles riscos per als veïns
Les fortes pluges de la segona DANA d'esta setmana han tombat una part de la muralla del castell de Cullera i han ocasionat uns danys que amenacen tot el complex.
La muralla va ser construïda pels àrabs al segle XI i està declarat bé d'interés cultural, però a banda de la possible pèrdua patrimonial, preocupa el risc que pot comportar per a les persones: la muralla actua com un mur de càrrega que suporta una plataforma on es troben el santuari, el monestir i el bar, llocs per on circulen desenes de persones cada dia.
La Direcció General de Patrimoni i tècnics de la Conselleria de Cultura ja han visitat el recinte per a assessorar l'Ajuntament dels passos que cal seguir per a evitar que es puga perdre un conjunt monumental d'estes característiques.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros
-
El govern espanyol garantix que la reubicació de menors es farà a pesar del plantó del PP
-
Els festivals de música busquen recinte a València a menys de dos mesos de les primeres cites
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
-
Estabilitzat l’incendi declarat al Racó de la Creu del Maigmó, a Tibi
Més vist
Més escoltat
-
07.04.2026 | 90 minuts
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
07.04.2026 | L'hora de la cultura | L'homenatge a Josep Piera i "Teló de fons"
-
07.04.2026 | Àngels Gregori recorda Josep Piera, veu clau de la cultura valenciana
-
06.04.2026 | "El més viral", amb Fran Sevilla | Què està tramant Sandra Monfort? El projecte que podria implicar un exconcursant d'OT 2025
-
06.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part