Directes
Ara en la televisió
AIXÍ DONA GUST
Notícies

Montanejos fa més accessible la Fuente de los Baños amb cadires amfíbies

El municipi incorpora nou material adaptat perquè persones amb mobilitat reduïda puguen banyar-se en les aigües termals

Un pacient prova les noves cadires amfíbies a la Fuente de los Baños / À Punt Notícies

Juan Emilio, veí de Segorbe, ha pogut complir un desig que feia temps que tenia pendent: banyar-se en esta piscina natural, a la Fuente de los Baños de Montanejos.

Amb ajuda dels monitors i gràcies a les noves cadires amfíbies incorporades pel municipi, assegura que després dels primers dubtes ha acabat disfrutant de l’experiència.

Un bany sense barreres

Les noves cadires, junt amb passarel·les i crosses adaptades, s’han estrenat amb pacients amb dany cerebral de la comarca de l’Alt Palància-Millars.

Des de la Fundació Turisme de Montanejos expliquen que es tracta d’“un pas més cap a l’accessibilitat i la inclusió” d’un dels espais naturals més visitats de l’interior de Castelló.

Les aigües termals, reconegudes amb bandera blava, suposen també un estímul terapèutic per a moltes persones amb mobilitat reduïda.

Els especialistes expliquen que per a alguns usuaris significa recuperar experiències que abans eren inaccessibles. "Hi ha persones que ens conten que feia anys que no podien entrar ací", comenta Rubén Pellejero, neuropsicòleg.

Senyalització en braille i millores futures

L’Ajuntament de Montanejos preveu continuar ampliant les mesures d’accessibilitat.

Entre les actuacions previstes hi ha "nova senyalització en braille, recursos auditius i l’adaptació completa del passeig per a persones amb discapacitat", explica Octavio de Llago, regidor de Medi Ambient a Montanejos.

Amb esta iniciativa, Montanejos reforça la seua oferta turística accessible i continua avançant cap a un model més inclusiu.

També et pot interessar