L’espai Sankofa de València llança un crit d’auxili per a poder conservar el local
Este projecte cultural del barri de Patraix necessita 30.000 euros per a comprar el baix i continuar obert
Al barri de Patraix de València està l'espai Sankofa, un projecte cultural que és un punt de trobada veïnal i intercultural. Durant més de deu anys han estat llogats i ara la propietat vol vendre'l. Fa una setmana que han llançat el crit d'alarma.
“L'única manera de mantindre el projecte és comprar el local amb la complicació que si no el comprem nosaltres el comprarà una altra persona, un altre inversor amb una alta probabilitat que el convertisquen en un habitatge turístic”, advertix l'organització.
Han demanat un crèdit, però necessiten ajuda. Abans de març han d'aconseguir 30.000 euros. Han iniciat un micromecenatge i en una setmana han arreplegat 15.000 euros.
Pep Beltrán, coordinador d’Espai Sankofa, s’ha mostrat molt agraït al veïnat i a les organitzacions que els ajuden. “Ha sigut un esclat d’estima i solidaritat. És emocionant vore que el projecte és important per a les persones”, ha dit en els informatius d’À Punt. No tenen, diu, un pla B. “Si nosaltres ens quedem ací açò continuarà sent un espai comunitari, en cas contrari, hi ha persones que voldran comprar-lo”, advertix.
Ací organitzen exposicions, xarrades i concerts. Aposten per la cultura com a eina de transformació. Moltes persones diuen que Sanfoka és la llar que Patraix no pot perdre. “Per a mi Sankofa és veïnat, és família. Caminar pel barri dient bon dia, o vore com la gent mira el mòbil amb el Google Maps… La manera de viure és prou diferent”, afirma una veïna.
Un David contra Goliat que emprenen amb experiència. En plena pandèmia només van necessitar tres dies per a aconseguir diners per a huit mesos.
Més llegit
-
Tres accidents compliquen el trànsit d’hora punta a València i Alacant
-
Més de huitanta detinguts en el desmantellament d'una àmplia xarxa de tràfic de drogues al port de València
-
El jutjat troba indicis de criminalitat en l’organitzador del Medusa per un mort i vint ferits en un temporal de vent
-
Triar el supermercat més barat permet estalviar fins a 1.132 euros a l’any en la cistella de la compra
-
El jutge Peinado processa Begoña Gómez per malversació i proposa un juí amb jurat popular
-
Els anuncis de Mazón: canviar el nom de l'AVL, més ajudes per la dana i la història clínica única