Ioga per València: una iniciativa solidària per a recuperar les escoles de ioga destruïdes per la DANA
La barrancada del 29 d'octubre va arrasar quinze estudis de ioga de l'Horta Sud i la Ribera Alta
Una quinzena d'estudis de ioga de l'Horta Sud i la Ribera Alta s'han quedat destruïts per la barrancada de Poio i la riuada del Magre del 29 d'octubre. Ara, cent professionals s'han compromés per a impulsar Ioga per València, una iniciativa que té com a objectiu recaptar diners per a poder reobrir-los com més prompte millor.
La portaveu de Ioga per València, Ambda Dugo, explica que el que fan són "esdeveniments solidaris per a recaptar fons destinats a reobrir les escoles de tota la zona zero afectades de la DANA de València". Es tracta d'un moviment que busca ajuntar professors, practicants i formadors de ioga amb l'experiència prèvia de la pandèmia, quan van establir contactes i van aprendre a organitzar-se.
Les sessions solidàries de ioga es publiciten en el compte d'Instagram Ioga per València i cada persona que participe haurà d'aportar vint euros; diners que es destinaran íntegrament a una de les quinze escoles afectades.
Recuperar espais segurs on cuidar la salut mental
Una de les escoles de ioga afectades és Viuyoga, a Massanassa (Horta Sud). Vicenta Casañ, la propietària del local que va obrir fa un any, ha passat setmanes netejant amb l'ajuda d'amics, familiars i voluntaris.
"Ara més que mai crec que és necessari tindre un espai segur per a connectar amb un mateix. Practicar ioga ens ajudarà a tornar a confiar en la vida i això és el que jo vull oferir quan puga obrir l'espai a tota la meua comunitat", ha dit Vicenta.
Des de Ioga per València insisteixen en la importància que el ioga puga tornar a formar part de la vida dels veïns de la zona zero com més prompte millor "perquè, si de normal els ve bé, hui en dia el necessiten molt més".
Més llegit
-
Un mort i dos ferits en l’explosió d’un pis de Benifaió
-
Mor la dona que va estar retinguda per la seua parella dotze dies a Llíria
-
Detenen el responsable d'un hotel de Benidorm per extorsionar i assetjar laboralment els empleats
-
Dos policies abaten a trets un home que els intentava agredir amb un ganivet a València
-
Emergències alerta de set incendis forestals en poques hores
-
L'incendi forestal d'Artana evoluciona favorablement, pendent dels vents durant les pròximes hores