Guardamar del Segura acull la 32a edició de les Trobades del Baix Segura i el Baix Vinalopó
Una trentena de centres han participat en este projecte de defensa de la llengua d’Escola Valenciana
Una trentena de centres educatius i entitats socioculturals s'han citat este diumenge matí a Guardamar del Segura en la 32a edició de les Trobades d'Escoles en Valencià del Baix Segura i el Baix Vinalopó, organitzades per l’associació Escola Valenciana.
Ha sigut un matí de convivència amb la llengua com a protagonista en què xiquets i xiquetes s’han divertit participant en els diversos tallers i manualitats proposades pels centres educatius que hi participen.
Amb el lema "En valencià, lliures i amb orgull", Escola Valenciana proposa "situar l’estima i la rebel·lia en el centre de l’acció política pel valencià" davant del context "de gran hostilitat política i social envers la llengua i la cultura, amb un model d’educació que menyscaba l’aprenentatge del valencià".
Per tant fan una crida a la mobilització ciutadana per a usar la llengua amb naturalitat, valorar-la positivament, transmetre-la generacionalment i treballar pel seu reconeixement i prestigi social a tots els àmbits i espais.
En la trobada d’este diumenge també s'han lliurat els Premis Sambori a la millor obra literària en valencià feta per alumnes de les dos comarques.
Més llegit
-
La unitat de trasplantaments de cor de La Fe revalida el rècord de tot Espanya en fer 49 intervencions l’any passat
-
Deu quilòmetres de retencions a la pista de Silla i dotze a l’A-7: així estan les carreteres després de les vacances de Pasqua
-
El govern aprova la regularització extraordinària de mig milió d’immigrants
-
À Punt retransmet dos corregudes de bous de la Fira d’Abril de Sevilla
-
La justícia europea considera insuficient que Espanya convertisca els interins en indefinits sense plaça
-
Més de 200 pobles valencians celebren este dilluns Sant Vicent Ferrer