El fons de l’illa de Benidorm es declara zona d’especial protecció per a taurons i rajades
Han aparegut exemplars d’àguila marina i ara es vol saber si només s’hi alimenten o també s’hi reproduïxen
L'àguila marina és una rajada que està en perill d'extinció al Mediterrani i viu habitualment a l'illa de Benidorm (Marina Baixa). La identificació d'esta espècie i d'altres rajades ha fet que el fons marí del paratge s'haja declarat de protecció especial.
Este dimecres efectius de guarda costes de la serra Gelada han fet una immersió per a intentar trobar algun exemplar, i un equip dels informatius d’À Punt els ha acompanyat.
Les immersions es fan periòdicament per a identificar les espècies que viuen en estos fons, situats dins del parc natural de la serra Gelada. I entre la varietat de fauna marina, els bussejadors identifiquen la majestuosa presència de l'àguila marina. Una rajada en perill crític d'extinció al Mediterrani. Els bussejadors han localitzat un important grup de setze individus.
La presència d'esta i altres rajades ha fet que el fons de l'illa de Benidorm s'haja classificat amb una figura internacional de protecció específica: ISRA. Es tracta d’una especial protecció per a taurons i rajades, explica Vicent Castanyer, un dels guardacostes.
Andrea Spinelli, biòleg de l’Oceanogràfic, explica que s’ha de fer un seguiment per a veure durant quines temporades de l’any estan presents les àguiles marines. L’objectiu és esbrinar si és una zona només d’alimentació, o també de reproducció.
Estes rajades no representen un perill per als humans si no es veuen amenaçades. Viuen en aigües obertes i s'arrimen a zones com l'illa de Benidorm per a poder alimentar-se. Un bon moment per a observar-les de prop i conéixer millor el seu món.
Més llegit
-
La Generalitat ajorna l'acte institucional del Nou d'Octubre i l'Ajuntament de València suspén la Processó Cívica per l'avís taronja
-
El golf de València en avís taronja per forts ruixats per al Nou d’Octubre
-
Temporal de pluges
-
Un accident al principi de la pista de Silla causa retencions als accessos a València
-
El litoral de València i Alacant, en avís taronja per fortes pluges per al Nou d’Octubre
-
La Unió declina la distinció de la Generalitat per la resposta solidària en la dana