Dia Internacional dels Esquerrans: per què se celebra esta data?
D'Albert Einstein a Julia Roberts, passant per Lady Gaga i Angelina Jolie, la nòmina d'esquerrans brillants no deixa de sorprendre
Este dimecres, 13 d’agost, se celebra el dia d’aquells que veuen el món des de l’altra banda, els esquerrans. Persones que han sabut convertir la mà esquerra en una eina de creativitat, talent i innovació, i que recorden que adaptar-se a un món pensat per a dretans és tot un art.
En el 1976, Dean R. Campbell, fundador de Lefthanders International, va instaurar el 13 d'agost com el Dia Internacional dels Esquerrans. Esta data vol visibilitzar el talent dels esquerrans, que representen el 10% de la població mundial, així com les xicotetes batalles quotidianes a què s'enfronten cada dia. Perquè efectivament, viure en un món pensat per a dretans no sempre és fàcil.
D'Albert Einstein a Julia Roberts, passant per Lady Gaga i Angelina Jolie, la nòmina d'esquerrans brillants no deixa de sorprendre. Però ni les fórmules que van canviar la ciència, ni els Grammy, ni els Oscars els han salvat d'enfrontar-se a tisores rebels, obrillandes perilloses o escriptoris que els declaren la guerra.
Reconèixer els desafiaments també és apostar per un món més còmode per a tots, sense importar amb quina mà s'escriga la història.
Més llegit
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
“Tornem a casa per a l’adeu definitiu”: La Gossa Sorda revela quan i on serà el seu últim concert
-
Els bombers treballen en l'extinció de l'incendi que manté confinat el veïnat de Gátova
-
Una conductora resulta ferida lleu a València després que el tramvia atropellara el seu vehicle
-
Setmana d'estiu, amb calor i calitja en moltes comarques
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
24.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
23.08.2026 | Informatiu migdia
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part