Detinguts per retindre i agredir un home per a robar-li 20.000 euros en joies, diners i criptomonedes a Finestrat
La víctima va ser lligada de peus i mans i la van sotmetre durant hores a agressions i actes d'extrema violència
La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 29 anys i una dona de 23 per retindre i agredir un home en un apartament de Finestrat (Marina Baixa) per a obligar-lo a entregar diners i or i a realitzar transferències de les seues criptomonedes. Als arrestats se'ls atribueixen els delictes de detenció il·legal, robatori amb violència i pertinença a grup criminal. La investigació continua oberta i no es descarten noves actuacions.
La investigació s'ha iniciat arran de la denúncia presentada per la víctima, que va ser sorpresa a l'interior de l'apartament que tenia arrendat en la localitat, segons ha informat l'institut armat en un comunicat.
Allí va ser lligat de peus i mans i sotmés durant hores a agressions i actes d'extrema violència, tot això amb la finalitat d'obligar-lo a entregar diners en efectiu i or, i a realitzar transferències de criptomonedes. El valor del sostret ascendeix a prop dels 20.000 euros.
Durant la investigació, els agents han recopilat un gran volum d'informació per a analitzar, que ha permés detectar un patró que va conduir fins a una dona que, mesos abans dels fets, s'havia guanyat la confiança de la víctima. A través d'esta han pogut localitzar el presumpte líder i organitzador del grup.
Les detencions s'han precipitat en trobar-se indicis que una de les investigades podia abandonar el país. Esta circumstància ha obligat a activar un operatiu coordinat que ha permés detindre a tots dos de manera simultània a les províncies de Barcelona i Guipúscoa.
L'home, a presó
L'home de 29 anys ha sigut detingut i posat a disposició judicial, que ha decretat el seu ingrés a la presó provisional. La dona, que presumptament hauria captat a la víctima, ha passat també a disposició judicial, acordant-se la seua llibertat amb la imposició de mesures cautelars.
Més llegit
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Comença a Ceuta el trasllat dels migrants des de les platges cap al campament del port amb moments de tensió