Directes
Ara en la televisió
SACHA A NOVA YORK
Pròximes emissions
17:40
MESTRES I APRENENTS
20:00
PUNT A PUNT
Notícies

La comunitat veneçolana a la Comunitat Valenciana viu amb angoixa la tragèdia al seu país

Familiars desapareguts, la incertesa per les rèpliques i una recollida massiva d'ajuda humanitària marquen els dies dels veneçolans residents al territori valencià 

Quatre dies d'angoixa / À Punt NTC

La comunitat veneçolana resident a la Comunitat Valenciana seguix amb preocupació les notícies que arriben del seu país després de la catàstrofe. Moltes famílies encara desconeixen el parador dels éssers estimats, mentre associacions i col·lectius s'han mobilitzat per a enviar ajuda humanitària i han convocat vigílies en record de les víctimes.

És el cas d'Anarili Hernández, veneçolana resident a Alacant, que viu pendent del telèfon des de dimecres. Tres familiars continuen desapareguts després de l'afonament de l'hotel on s'allotjaven. Hernández ha explicat en À Punt que només han pogut localitzar el fill i que “d'ells tres encara no en sabem res”.

La falta de notícies afecta nombroses famílies. La presidenta de l'Associació de Veneçolans de la Comunitat Valenciana, Nayra Ortiz, ha relatat que “hi ha persones que estan fora de si perquè no troben els germans” i ha assegurat que entre la comunitat predominen “la ràbia i la impotència” perquè no poden estar al costat dels afectats. “Moltes persones estan destrossades”, ha afegit.

El mateix sentiment compartix Ricardo Rafael Herrera, de l'associació Amasve, que, emocionat, ha afirmat que “és un sentiment que tots tenim, som germans”. Per la seua banda, Izaida Peña, veneçolana resident a la Comunitat Valenciana, ha advertit que la situació continua sent molt delicada perquè “hi ha moltes rèpliques, no paren, i estem nerviosos”.

Davant d'esta situació, associacions, col·lectius i clubs esportius veneçolans han intensificat la recollida de material per a enviar-lo al país. Segons expliquen, la resposta ciutadana és massiva. Johan Rangel, de l'equip de bàsquet Gigantes de Veneçuela, ha detallat que estan arreplegant “sucs, productes de neteja i medicines”, mentre que Izaida Peña ha assenyalat que ja han aconseguit reunir “120 caixes de medicaments”.

Les mostres de suport continuaran esta vesprada amb la celebració de vigílies a les principals ciutats valencianes per a recordar les víctimes de la catàstrofe i expressar la solidaritat amb els afectats i les famílies.

També et pot interessar