Colònies Dana, els campaments gratuïts amb acompanyament psicològic per a 5.000 alumnes afectats per la dana
El programa, posat en marxa per FAMPA València i l'ONG Educo, té la col·laboració del Ministeri de Joventut i Infància
La Federació de Mares i Pares d'Alumnes de València (FAMPA València) i l’ONG Educo amplien el programa de colònies per a menors afectats per la barrancada. Al voltant de 600 alumnes de primària de les zones afectades per la dana s'han beneficiat des de novembre d’esta iniciativa que ha organitzat campaments gratuïts, on, entre altres coses, reben acompanyament psicològic.
El programa que han organitzat FAMPA València i l'ONG Educo s'amplia ara amb la col·laboració del Ministeri de Joventut i Infància. També es podrà sumar a participar-hi l'alumnat de secundària, i s'espera que hi participen al voltant de 5.000 joves d'ací a finals d'any.
La ministra de Joventut i Infància, Sira Riego, ha manifestat este dissabte —en una visita al Centre Cultural El Molí de Benetússer per a presentar el programa— que és “un projecte meravellós, perquè posa en el centre el dret dels xiquets a recuperar-se, a comptar i a participar i a tindre espais d’oci, de temps lliure i acompanyament, cosa que és importantíssima”.
El president de FAMPA València, Rubén Pacheco, ha declarat que el que es busca és “traure les xiquetes i els xiquets de l’entorn afectat per la dana i portar-los a un espai segur, sa i d’acompanyament perquè puguen fer la recuperació de caràcter emocional i psicològicament, sobretot”.
La directora d'Educo, Pilar Orenes, ha defensat que estos espais "són especialment importants en este context" i ha remarcat la importància del "suport psicosocial i emocional" per a "acompanyar les emocions que els xiquets i xiquetes han viscut". En este sentit, ha afirmat que el procés "no és solament a curt termini" i ha assenyalat que esta col·laboració "ajuda a això, a pensar en una recuperació, una recuperació estable".
Més llegit
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
Trobat el cadàver d'un home desaparegut després d'entrar de nit a la mar a Benicarló
-
Cara a cara amb el foc a Gátova: fins on han arribat les flames
-
L'incendi de la Calderona evoluciona favorablement, però es manté l'orde d'evacuació per al veïnat de Gátova fins que es done per estabilitzat
-
Mor una persona en un accident de trànsit a la CV-35, a l'altura de Paterna
-
Elx-Barça: un Martínez Valero ple posa a prova el campió sense ‘9’ de referència