Alcohòlics Anònims compleix 89 anys
L'únic requisit per a pertànyer a un dels 600 grups que hi ha a Espanya és tindre el desig de deixar la beguda
Alcohòlics Anònims celebra hui el 89é aniversari. El col·lectiu fundat l'any 1935 té presència en més de 180 països, compta amb quasi dos milions de membres i a Espanya hi ha vora 600 grups. L'únic requisit per a pertànyer a un d'ells és tindre el desig de deixar la beguda.
Un equip d’À Punt Notícies ha conegut el grup de València. Es reuneix dos vegades per setmana en grups d'unes deu persones. Fan un programa de dotze passos i els mateixos que un dia van ser esclaus de la beguda ajuden ara altres a recuperar-se de l'alcoholisme. “Per a pertànyer a esta comunitat l'únic requisit és el desig de deixar de beure, no és més, no es paguen quotes i no t’hi has d’afiliar”, assegura Vicent.
Així, pertànyer al col·lectiu és gratuït i l'anonimat està garantit per moltes raons, entre d'altres, perquè l'estigma continua. En este espai comparteixen experiències i un repte. “El plantejament és molt senzill. Pense que en les pròximes 24 hores no beurée, i tampoc ho faré demà”, afirma l’home.
Amb el mateix plantejament fa díhuit anys que Pilar es manté sòbria. Assegura que va provar la beguda amb 13 o 14 anys, i als 18 va començar a consumir drogues. Als 25 anys ja era consumidora habitual. “Vaig conéixer el grup gràcies a un cap que vaig tindre. Tot el que tenia ho gastava en alcohol. Em costava comprar-li un parell de sabates al meu fill, però no fer-ho en beguda”, lamenta.
Davant de la pregunta sobre si ha patit alguna recaiguda, assegura que és una de les pors que no se li’n va. “Jo no tinc ganes de beure, però l’alcohol sí que se'n recorda de mi. La nit s’ha acabat per a mi, hi ha molt d’alcohol i jo tinc una malaltia que no es cura”, afegeix. Segons un informe del Ministeri de Sanitat, cada any moren a Espanya més de 15.000 persones per causes atribuïbles a l'alcoholisme.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana