Directes
Ara en la televisió
GENERACIÓN CLICK
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

AIJU presenta una plataforma per a combatre la soledat no desitjada en persones majors

Les posa en contacte perquè puguen conéixer-se i fer activitats en la vida real

Soledat no desitjada

Fer-se major té els seus inconvenients, com ara la soledat no desitjada, que la patix un de cada tres majors de 75 anys a la Comunitat Valenciana. Per a combatre-la, AIJU Institut Tecnològic de Productes Infantils i Oci ha impulsat una plataforma intel·ligent que facilita la interacció.

Antonio i Rafaela interactuen a través del joc. És una de les utilitats d'esta plataforma intel·ligent. A partir de les preferències i característiques dels usuaris, promou la interacció i les relacions personals. La finalitat és evitar la soledat no desitjada. Este problema afecta prop del 19% dels majors valencians, majoritàriament dones.

El sistema és capaç de reconéixer l'estat anímic i els interessos per a adaptar les propostes d'oci i socialització a les seues preferències. A més dels jocs interactius, permet també crear una comunitat amb perfils afins i xatejar sobre interessos comuns.

Rocí Zaragoza, tècnica d’AIJU, explica que esta ferramenta els permet fer una cerca directa de persones afins o directament l’eina els presentarà diferents usuaris per a connectar-se. “Malgrat que estiguen a soles és l’inici per a poder contactar amb altres i realitzar activitats en el món real”, que és el que busquem, ha afegit.

Darrere d'este projecte hi ha dos anys d'investigació per part d’AIJU. Està en fase de testatge, i prompte estarà disponible per a tots els usuaris.

També et pot interessar

Veure totes les activitats