Directes
Ara en la televisió
VISITANT

El vicepresident de Cohesió de la UE visita la zona de la dana

Raffaele Fitto es reuneix amb Mazón, que li demanava agilitat en les ajudes “davant de la falta de resposta del govern d’Espanya”

El vicepresident de Cohesió de la Unió Europea visita, amb l'alcalde d'Aldaia, una perruqueria que ha reobert després de quedar arrasada per la dana / À Punt NTC

El vicepresident de Cohesió i Reformes de la Unió Europea, Raffaele Fitto, ha visitat este dijous la zona zero de la dana. El mandatari europeu ha estat a Albal i a Aldaia (Horta Sud), on ha manifestat que la Comissió Europea ja ha avançat cent milions d'euros al govern espanyol del Fons de Solidaritat. Fitto també ha aprofitat la visita a la Comunitat Valenciana per a reunir-se amb el cap del Consell, Carlos Mazón, i amb l’alcaldessa de València. Els dos representants polítics valencians li han reclamat l'ajuda de la Unió Europea davant de la que consideren inacció del govern espanyol.  

El vicepresident de Cohesió de la Comissió Europea ha estat veient de prop el barranc de la Saleta, el llit que es va desbordar el 29 d’octubre i va negar part del nucli urbà d’Aldaia. Amb ell estava l’alcalde d’este municipi de l’Horta Sud, Guillermo Luján, que aprofitava per a reivindicar, una vegada més, les obres per a redirigir este llit. “No es pot domar l’aigua, però sí ordenar-la”, afirmava l’alcalde.

Raffaele Fitto, aprofitant la visita sobre el terreny devastat el 29 d’octubre, recordava que Comissió Europea ja ha avançat més de cent milions al govern espanyol del fons de solidaritat. Al fil d’esta afirmació, Luján aprofitava per a demanar que part d’eixos diners s’invertisquen en la canalització de barrancs que causen inundacions, com va passar amb el de la Saleta el 29 d’octubre.

Abans de fer este recorregut per Aldaia, Raffaele Fitto s’ha reunit amb el president de la Generalitat, però a porta tancada, al Palau. Mazón li ha demanat agilitat en els fons de solidaritat “davant de la falta de resposta del govern d’Espanya”, així com l’aprovació i execució de noves línies de suport a través del reglament RESTORE. Petició a la qual Fitto ha assegurat que s’està a l’espera de la resolució amb este reglament.

El mandatari europeu, durant la reunió que ha mantingut amb Carlos Mazón al Palau de la Generalitat / Generalitat

Altres reivindicacions

Carlos Mazón ha sol·licitat també “atallar la competència deslleial que pateixen dels nostres agricultors respecte a productes que venen d’altres països sense el control adequat per part de la Unió Europea”, en referència a les importacions agrícoles.

D’altra banda, el cap del Consell ha traslladat al mandatari europeu la necessitat d’implantar la simplificació administrativa per a posar fi a l’excés de burocràcia en els procediments administratius europeus. També ha demandat més inversió de la Unió Europa en infraestructures hídriques clau per als territoris.

El vicepresident europeu també s'ha reunit amb l'alcaldessa de València, María José Catalá. Esta li ha dit que els municipis van a cegues, perquè el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, continua sense demanar els 2.500 milions d'euros per a reconstruir les zones afectades per la dana.

l’Horta Sud València Dana 2024 Ajudes dana

També et pot interessar