El veïnat en peu de guerra contra el Mediterrània Festival
El nou festival de música indie arrancà ahir a la platja de Tavernes de la Valldigna enmig de la polèmica.
La plataforma formada pels veïns i veïnes de Tavernes de la Valldigna es va reunir per primera vegada dimarts passat, 21 d’agost, per a estudiar les actuacions que calia mamprendre davant la inauguració del Mediterrània Festival. Es tracta d’un festival de música indie rock amb zona d’acampada que se celebra entre els dies 23 i 25 d’agost a la platja d’aquesta localitat.
Encara que és la primera edició d’aquest nou festival, el veïnat manifesta que estan farts de suportar molèsties durant tot l’estiu a la zona de la platja, com ara les ocasionades pel cinema a l’aire lliure, les activitats esportives a les pistes de La Goleta o l’Iboga Summer Festival, l’altre festival de música que se celebra des de fa deu anys els últims dies del mes de juliol.
Amb aquests antecedents, la plataforma va presentar ahir dijous, abans que començara la primera jornada festivalera, una petició per registre d’entrada a l’ajuntament valler per tal que es facen mesuraments acústics durant els concerts de la vesprada i de la nit. Demanaven que es respecte escrupulosament el volum de 35 decibels permés per llei, cosa que és palmàriament inviable en un esdeveniment a l’aire lliure que té entre d’altres una previsió de 7.000 assistents al dia.
Fonts del consistori han manifestat la seua consternació, ja que la plataforma s’havia mostrat disposada en un principi a treballar amb l’ajuntament per a dialogar i trobar solucions de consens. El veïnat havia traslladat la possibilitat d’un canvi d’ubicació del festival, a un lloc apartat de les vivendes, o com a mínim la reorientació de l’escenari i els altaveus per a tractar de reduir parcialment l’impacte sonor. Tot i això, entre el centenar de participants en la primera reunió de la plataforma ja hi havia partidaris d’interposar directament una demanda judicial, atesa la indignació que els provocava haver de patir tanta pertorbació durant el seu descans de vacances.
En qualsevol cas, després que l’ajuntament assegurara que es durien a terme els estudis sonomètrics adients, els concerts d’ahir van transcórrer amb normalitat, i no hi ha previst cap alteració en el programa del festival de hui i de demà.
Més llegit
-
Mazón demana personar-se en la causa penal que investiga la gestió de la dana
-
Mor un camioner després d'eixir-se'n de la via a la pista de Silla
-
El cap dels bombers forestals d'Alzira qüestiona que Basset ignorara la retirada del cabal del Poio: "Em costa de creure"
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes a les portes de la Setmana Santa
-
El vent marca el Diumenge de Rams amb processons multitudinàries arreu de la Comunitat Valenciana
-
La comunitat educativa, convocada a la tercera vaga en els últims dos anys per a reclamar millores laborals i salarials
Més vist
Més escoltat
-
30.03.2026 | 90 minuts
-
29.03.2026 | Els últims '90 minuts'
-
30.03.2026 | Cadena de valor | La llei MASC, clau per evitar judicis veïnals
-
30.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Goya Gallery, la cuina mediterrània de Fernando Navarro i Marce García
-
29.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
30.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part