El veïnat d'un edifici pròxim al CEIP Lluís Vives de Massanassa tem que s'afone la finca
Alerten de l'estat de l'estructura en un edifici amb 47 habitatges on s'ha autoritzat el reallotjament
El veïnat d'una de les finques contigües al Col·legi d'Educació Infantil i Primària (CEIP) Lluís Vives de Massanassa alerta del perillós estat en què consideren que es troba el seu edifici. Encara que s'ha autoritzat el reallotjament dels residents, adverteixen del mal estat dels forjats i la incògnita sobre l'estat els pilars i altres estructures. Un treballador de l'empresa pública Tragsa, que estava realitzant tasques de neteja en esta escola de l’Horta Sud, va morir diumenge en caure una passarel·la del centre educatiu.
"Estem en un perill enorme. Açò (el sostre del garatge) se’ns ha enfonsat i tot el forjat de la finca s'està enfonsant. Ens han dit que no hi ha perill i que podem tornar, però davant esta situació ens ho estem pensant molt. Hi ha veïns que han tornat i altres que no s’atreveixen", explica Enrique Oliver, un dels residents dels 47 habitatges afectats, en una entrevista a À Punt NTC.
La planta baixa i un primer soterrani de l'edifici estan visiblement afectats per les inundacions, amb puntals que asseguren escales i forjats, i amb un soterrani encara ple amb prop de 15 vehicles, fang, canyes i runes, amb un aparent "perill per a la salubritat" pública. "Jo, fins que no veja açò net, no m'atrevisc a tornar", resumeix este veí de Massanassa.
Enrique Oliver també adverteix del risc que algun veí quede aïllat al pis, en cas que "cedira" l'escala apuntalada i davant la falta de resposta de l'empresa instal·ladora de l'ascensor.
Més llegit
-
Algunes parades del Mercat Central no podran obrir divendres per l'incendi
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta