El veïnat afectat per la depuradora de Pinedo es manifesta davant de la Ciutat de la Justícia per a exigir-ne el tancament
Critiquen l'última mesura de la jutgessa, que dona 10 dies a l'administració perquè explique com executarà la sentència.
Els veïns afectats per la depuradora de Pinedo s'han concentrat aquest dimecres a les portes de la Ciutat de la Justícia de València per a tornar a exigir l'execució de la sentència que obliga al tancament de la instal·lació.
Critiquen l'última mesura de la jutgessa, que dona 10 dies a l'administració perquè explique com executarà la sentència. El portaveu dels afectats per la depuradora de Pinedo, Jaume Chornet, ha recordat que el termini legal per a tancar-la ja va finalitzar el passat dia 25 de novembre. Chornet ha qüestionat la legalitat del fet que el jutjat done deu dies més perquè la Generalitat i l'Ajuntament de València "reflexionen sobre què faran" respecte al tancament de la depuradora de Pinedo.
D'altra banda, els afectats han mostrat també la seua desconfiança a cobrar les compensacions econòmiques per les molèsties patides durant quatre dècades. Unes ajudes que l'administració creu que els haurien de donar. Mentre no hi haja una compensació per la pèrdua patrimonial que han patit anys, les famílies afectades confirmen que mantindran la seua petició d'execució de la sentència ferma del tribunal valencià.
L'execució de la sentència implica deixar sense funcionament la depuradora que dona servei a València i a l'àrea metropolitana, una població de més d'un milió i mig de persones.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic