"El valor de les cicatrius", una exposició que busca fomentar la donació d’òrgans
Conta la història de 22 persones que han rebut un trasplantament de fetge mitjançant fotografies de les marques en la seua pell
La tècnica japonesa del kintsugi —que usa pa d'or com a cola per a objectes de ceràmica trencats— simbolitza l'art d'acceptar el dany. Un simbolisme, que aprofita ara l'exposició fotogràfica "El valor de les cicatrius" inaugurada aquest dijous al Cercle de Belles Arts a Madrid, que conta en imatges les històries de 22 persones que s'han sotmés a un trasplantament de fetge. Entre elles hi ha les històries de les valencianes Meritxell, Elisa i Yolanda.
A Meritxell li van fer un trasplantament amb només set mesos, i als seus catorze anys fa una vida normal. Com que sempre ha conviscut amb la cicatriu i el trasplantament, no ha tingut mai cap problema amb ell. A més, sap que sense aquesta intervenció no podria estar viva.
A Elisa, per contra, la notícia del trasplantament li va canviar la vida i va suposar una de les alegries més grans de sa vida, ja que suposava una solució per al seu problema. “Gràcies a això, aprens a valorar molt més el dia a dia”, afirma. A més, gràcies a la cicatriu que ara pertany a l’exposició, ha pogut complir el seu somni de ser mare i assegura que “no pot estar més contenta amb la seua vida”.
Yolanda ha tingut una malaltia rara durant tota la vida que li va afectar el fetge, i assegura que després del trasplantament, estava boja d'alegria. “És com si m’haguera tocat la loteria”, conta.
Les tres coincideixen en la importància de la donació, perquè és una forma de donar una segona oportunitat, i en la por de pensar que mai arribaria a temps un òrgan compatible. “És important donar perquè hi ha persones que han pogut tornar a viure”, diu Meritxell.
Aquesta iniciativa de la Federació de Trasplantats Hepàtics vol ajudar les persones a reconciliar-se amb el seu trasplantament i fomentar la donació. Després de Madrid, es podrà veure pròximament a l'Hospital La Fe de València.
Més llegit
-
Un home de 95 anys s'enfronta al desnonament de la seua vivenda a Benidorm
-
Dos acampades per l'habitatge prenen la plaça de l'Ajuntament de València i la plaça de la Muntanyeta d'Alacant
-
Mor el conductor d'un turisme després de xocar contra un camió de transport d'hidrocarburs buit
-
Love To Rock cancel·la els concerts de divendres per l'alerta taronja, però manté els de dissabte
-
Cinc detinguts i nou policies ferits en els incidents de la manifestació per la vivenda de València
-
Pérez Llorca proposarà que la ciutat de Ceuta reba l'Alta Distinció pel Nou d'Octubre
Més vist
Més escoltat
-
02.10.2026 | 02.10.26 / Tastem la comunitat/Lombai, de l'arròs de la Ribera al Mercat dels Borja
-
02.10.2026 | El partit de la una
-
02.10.2026 | Les noves veus premiades de Russafa Escènica
-
03.10.2026 | Punt a punt | Primera Part
-
02.10.2026 | Les notícies del migdia
-
03.10.2026 | Punt a punt | Tercera Part