La Vall d’Uixó selecciona nous barquers i barqueres per a les coves de Sant Josep
És un treball únic al món que requereix habilitat conduint la barca i experiència treballant cara al públic.
A la Vall d'Uixó (Plana Baixa) s’ha posat en marxa un procés de selecció molt particular: es busquen els futurs barquers i barqueres per a les coves de Sant Josep.
Aquest dimarts, els vint homes i dones que han superat tot el procés han fet l'última prova pràctica, que consisteix a portar la barca pel riu subterrani més llarg d'Europa. Les principals dificultats per a superar-la correctament són conéixer perfectament tant el recorregut com la fondària del riu en cada tram i, sobretot, dominar la tècnica de la perxa que s’utilitza per a impulsar les embarcacions.
L’objectiu de les proves no és només formar barquers i barqueres, sinó triar persones que es convertisquen en imatge d’aquest paratge natural únic que cada any rep milers de visites. Per això es busca un perfil que, a banda de conduir la barca, tinga experiència treballant cara al públic i que sàpia com tractar correctament el turisme. Així ho ha explicat el regidor de Promoció Econòmica, Jorge García, en declaracions a À Punt NTC.
Més llegit
-
Cinc persones han resultat ferides després que un tramvia xocara amb un vehicle i se n'eixira de la via a València
-
Sanitat confirma la mort per meningitis de l'adolescent de dèsset anys ingressada a l’Hospital de Dénia
-
La targeta SIP canvia al color blau
-
La jutgessa de la dana cita l'expresident Mazón per a declarar com a testimoni
-
Queden solucionades les incidències a València i Alfafar que han causat retards en Rodalia i en Mitjana i Llarga Distància
-
Activat un ampli dispositiu per a localitzar un home desaparegut a Requena