València tindrà la primera superilla al barri de la Petxina
Amb un pressupost de 840.000 euros, transformarà l'encreuament dels carrers del Palleter i de Calixt III en una plaça d'ús ciutadà
L'Ajuntament de València ha aprovat el projecte de les obres de la primera superilla de la ciutat, una intervenció amb un pressupost de 840.000 euros i un termini d'execució de catorze setmanes que transformarà l'encreuament dels carrers del Palleter i de Calixt III en una plaça d'ús ciutadà.
Aquesta intervenció urbanística al barri de la Petxina, que transformarà l’encreuament viari en un espai per a l'ús ciutadà, contempla les aportacions del veïnat que s'ha implicat en un procés de participació ciutadana, segons fonts municipals.
La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, acompanyada de la regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valia, ha presentat aquest projecte que s'emmarca en la política de recuperar espai públic per a la ciutadania.
En aquest sentit, ha recordat altres accions impulsades amb aquest objectiu com la conversió en zona de vianants de la plaça de l'Ajuntament o la del Mercat, o la reurbanització d'avingudes com la de Pérez Galdós i la de Malva-rosa.
La regidora de Desenvolupament Urbà ha recordat el sentit de les anomenades superilles, que es preveu per a barris consolidats com són Eixample i Extramurs. "Així, la superilla de la Petxina, que està al costat de la gran via de Ferran el Catòlic i pertany a aquest districte, serà la primera d'altres intervencions similars que es duran a terme a la ciutat", ha indicat.
Respecte al disseny, el tradicional negre de l'asfalt se substituirà per rajoles del dissenyador valencià Iban Ramón, i també s'habilitarà mobiliari per a fomentar la interacció ciutadana i arbratge per a mitigar l'increment de les temperatures.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE