València suspén l’activitat lectiva i la mascletà per a dijous
L’Ajuntament espera alçar les mesures divendres si milloren les condicions meteorològiques
L’Ajuntament de València ha anunciat este dimecres, després de la reunió del Centre de Cooperació Operatiu Municipal (Cecopal), que manté les mesures adoptades de suspensió d’activitats a la ciutat per dijous, després que la Generalitat haja avançat que continua el nivell d’emergència 0 per inundacions i que l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) allargue l’avís taronja a la zona per fortes pluges.
Això suposa, per tant, la suspensió de les activitats extraordinàries de gran afluència de públic amb motiu de les Falles, com la mascletà, així com les activitats lectives i educatives, activitats a l'aire lliure i de caràcter social, centres de dia, ocupacionals i centres de joventut.
També es manté la suspensió de totes les activitats esportives municipals i s'ha decretat el tancament de les instal·lacions a l'aire lliure, els parcs i els jardins així com els cementeris municipals. Així mateix, s'han suspés els mercats extraordinaris de la ciutat.
Altres mesures addicionals davant del temporal són reforçar el Centre d'Atenció d'Emergències Socials (CAES) del carrer de Santa Cruz de Tenerife amb l'obertura del pavelló de Benimaclet i intensificar la vigilància que Policia Local i Bombers fan dels barrancs de les pedanies nord i sud i llit del riu.
Davant de la possibilitat d'inundacions, es recomana a la població evitar desplaçaments innecessaris i no acostar-se ni circular prop dels barrancs. Per a ajudar a disminuir els desplaçaments, es fomentarà el teletreball per a funcionaris que viuen fora de la ciutat i el tancament de les oficines municipals no essencials a les pedanies del nord i el sud de la ciutat.
Des de l’Ajuntament de València asseguren que estes mesures se suprimiran per a divendres si milloren les condicions meteorològiques, com està previst en estos moments.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo