València instal·la càmeres connectades a la policia als Orriols per a dissuadir la delinqüència
El veïnat reclama més oferta de vivenda pública per a evitar les ocupacions il·legals i perquè canvie el perfil dels residents
Per a vigilar, però també per a dissuadir els delinqüents. És el propòsit de l’Ajuntament de València amb les quatre càmeres que ha col·locat en un dels carrers més conflictius del barri dels Orriols, que ha registrat actes de vandalisme i delictius en els últims mesos, l’últim, quan van botar foc a uns contenidors i el foc va cremar sis cotxes, una moto i va afectar greument la façana d’un immoble.
A més de les càmeres, el consistori també incrementarà la presència policial en aquest barri del nord de València i reforçarà la neteja i l’enllumenat. També es faran diversos projectes urbanístics. Són algunes de les mesures que impulsa el consistori per a millorar la convivència i la seguretat de la zona que han eixit de la reunió que han mantingut l’alcaldessa i diversos responsables municipals en la mesa d'interregidories.
En finalitzar, Catalá ha assenyalat que les càmeres estaran connectades amb la central de mobilitat i el 092, cosa que permetrà augmentar la seguretat del barri.
El veïnat, per la seua banda, ha reclamat que totes les actuacions previstes per l’Ajuntament es complementen amb mesures per a acabar amb les ocupacions il·legals.
En aquest sentit, Mari Carmen Tarín, portaveu del col·lectiu Orriols en lluita, demanava davant les càmeres d’À Punt que les administracions “compren vivendes per a ofertar-les amb lloguers assequibles, perquè ajudar a canviar el perfil de la població del barri”.
L’Ajuntament ha intervingut ja seixanta vivendes ocupades i espera tindre a punt en els pròxims mesos un centre social exclusiu per al veïnat dels Orriols.
Més llegit
-
Tres jóvens detinguts per un doble apunyalament durant l'encesa de l'arbre de Nadal a la plaça de l'Ajuntament de València
-
Avís groc i pluges generalitzades al territori que podrien donar una treva al migdia per a la mascletà
-
La Fiscalia sol·licita deu anys i mig de presó per a Rafa Mir per agressió sexual
-
Un clot derivat de les pluges a l’A-7 a Rafelbunyol talla dos carrils i genera cues de fins a huit quilòmetres
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
Divendres, més pluges generals, que podran ser persistents i localment intenses