València Acull inicia una campanya per evitar l’expulsió d’una hondurenya en situació irregular
La dona havia acudit a la comissaria de Xirivella a denunciar una agressió, on va ser detinguda.
La Campanya pel Tancament dels Centres d'Internament per a Estrangers ha posat en marxa la iniciativa #ParemosSuExpulsión per a evitar l’expulsió de la dona hondurenya en situació irregular. Va ser detinguda quan va acudir a la comissaria de la Policia Nacional de Xirivella per a denunciar una agressió per part del llogater d’un amic.
València Acull, l'organització que va fer la denúncia pública, qualifica com “inacceptable” que per a les institucions “prevalga la irregularitat administrativa a la violència que pateixen les dones”. Així mateix, l’ONG assegura que la campanya #ParemosSuExpulsión començada a les xarxes socials està tenint un “suport massiu”.
L’ONG subratlla que la dona va arribar a València fa pocs mesos, fugint de la violència de les mares del seu país, que han assassinat a alguns dels seus familiars.
València Acull també qualifica com “inacceptables” les declaracions del delegat del govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, qui va explicar que la Policia havia comprovat que la dona es trobava en situació irregular a Espanya i havia posat en marxa el procediment d’expulsió “tal com marca la llei”.
Fulgencio va explicar que la Policia Nacional està investigant les “contradiccions” entre la versió de la dona i les de la comissaria.
Més llegit
-
Detenen el camioner drogat que ha atropellat mortalment una jove de vint anys a València
-
Avís taronja per vents molt forts a l'interior de Castelló per a dissabte
-
Espanya prohibix criar aus a l’aire lliure davant de l’augment del risc de grip aviària
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Rosalía il·lumina València amb la presentació de ‘Lux’
-
La Gossa Sorda reivindica la solidaritat i la lluita col·lectiva per a sobreviure en ‘A tornallom’