Usman, de menor estranger en acollida a treballador d’una entitat bancària
Va arribar fugint del terrorisme i després de passar per un centre de menors i estudiar Finances, s’ha incorporat a la plantilla d’un banc
Adolescents d’entre 15 i 17 anys, procedents sobretot del Magreb, i que solen arribar en pastera a la costa espanyola: aquest és el perfil de la majoria de menors estrangers no acompanyats que han arribat sols al nostre país, segons s’ha posat de manifest aquest matí en una jornada que ha organitzat el Síndic de Greuges aquest dimecres a Alacant, coincidint amb el Dia Universal dels Xiquets i de les Xiquetes.
Un d’aquests menors, Usman, va arribar sol a la Comunitat Valenciana, quan només tenia 13 anys, i ha aconseguit construir-se un futur a Espanya que actualment el porta a treballar en una entitat bancària.
Usman ha explicat a Les notícies del migdia d’À Punt, que després de passar pel Pakistan, per Iran, Turquia i Grècia fugint del terrorisme del seu país va arribar a Espanya. “La meua família estava amenaçada, no tenia una altra alternativa”, apunta.
Els seus primers anys al nostre país els va passar a un centre de menors, des d’allí i amb l’ajuda dels educadors i els mestres, va aprendre espanyol i va iniciar la seua formació reglada.
Uns anys després, quan va haver d’abandonar el centre, vivia en un pis d’emancipació. Usman va cursar un cicle d’Administració i Finances, que l’ha dut, actualment, a treballar en una entitat financera.
La perspectiva i els entrebancs que ha anat salvant Usman per a integrar-se el porten a afirmar que casos com el seu “no eixien a la llum perquè els mitjans de comunicació només conten els casos negatius”. Lamenta que es relacione els MENA amb la delinqüència, perquè són xiquets “com qualsevol altre, amb l’única diferència que en lloc de viure amb la seua família, estan sota la tutela de l’Administració”.
Més llegit
-
El fort vent obliga a suspendre el primer dia del SanSan de Benicàssim
-
Dos accidents, a l'A-7 i l'A-70, generen retencions en l'operació eixida per Setmana Santa
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
El cantant de La Raíz, Pablo Sánchez, anuncia que està en remissió del mieloma que el va apartar dels escenaris al febrer del 2025
-
Vent fort de mestral a la meitat nord i cels coberts de transició cap a un cap de setmana primaveral
-
Un mort i diversos ferits per l'explosió i l'incendi d'una cafeteria d'Almeria
Més vist
Més escoltat
-
01.04.2026 | 90 minuts
-
01.04.2026 | ContrÀpunt
-
02.04.2026 | Les notícies del matí
-
02.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Cadena de valor | La llei contra el desaprofitament alimentari entra en vigor
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic