Localitzen morts un centenar d'estornells a la Plana d'Utiel-Requena
La mortaldat va començar a detectar-se fa dues setmanes en diverses zones d'aquesta comarca
Aquest dimarts han tornat a localitzar-se estornells morts en els parcs urbans de Requena. La mortaldat, que de moment afecta uns 100 exemplars, va començar a detectar-se fa dues setmanes en diverses zones d'Utiel i Requena. La causa podria haver sigut que s’han intoxicat a causa de la ingestió d'un raticida.
Per part de l'Ajuntament de Requena han tractat d'evitar que els exemplars malalts acaben morint prop dels col·legis. Miguel Sáez, regidor de Medi Ambient, afirma que han posat "megafonia d’aus de rapinya, amb l’objectiu que els estornells es traslladen a una altra zona lluny dels col·legis". Molts dels exemplars morts, uns 40, han sigut traslladats al Centre de Fauna de la Generalitat al Saler, a València.
Segons el veterinari del Centre de Fauna de la generalitat al Saler, Chema Gil, totes les necròpsies apunten a una mateixa causa: "Tot indica que un raticida ha sigut el causant de la mortaldat dels ocells". Els raticides actuen de manera retardada; per això, els estornells han mort prop dels llocs on s'ajunten per a dormir. El veterinari afirma que "és fàcil que els ocells hagen ingerit el producte i després, als dos o tres dies, hagen mort on van a dormir". També ha informat que, si s’agafa la malaltia amb temps, amb tractament poden reaccionar bé i sobreviure.
Els estornells són molt abundants i no tenen cap figura de protecció. Han traslladat algunes mostres dels animals morts a la Universitat de Múrcia per a analitzar-los. Els resultats confirmaran la causa de la mort.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per l’alerta roja per pluges torrencials
Més vist
-
11.07.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.07.2025 | Informatiu nit
-
11.07.2025 | Informatiu migdia
-
L'afició recorda amb Engonga el València CF dels anys 90 i els sobrenoms d'alguns jugadors
-
10.07.2025 | Informatiu nit | Esports
-
La història de superació de Vega: li van diagnosticar leucèmia amb només quinze mesos