La Universitat d’Alacant tracta sobre la violència de gènere i la mutilació genital femenina
El centre d’educació superior fa més d’un any que treballa en un projecte per a contribuir a l’erradicació de la mutilació genital femenina.
Cada dona assassinada per agressions masclistes és una mostra que la batalla contra la violència de gènere falla. A causa dels continus casos d’agressions, la Universitat d’Alacant ha organitzat aquest dijous unes jornades internacionals que tracten de despertar la reflexió i el debat sobre aquesta plaga social; també sobre la mutilació genital femenina, que l’any passat va registrar 22 nous casos a la Comunitat Valenciana.
Durant les diferents sessions, les expertes i experts analitzaran els determinants socials de la violència de gènere, la problemàtica des de la mirada dels homes i les pràctiques de modificació corporal lligades a la tradició cultural en comunitats indígenes de Colòmbia. A més, s’escoltarà l’experiència i testimoniatge de dones que han patit aquestes agressions, a més de la participació d’infermeres que compartiran amb el públic tractaments per a superar les conseqüències de la mutilació genital.
Formacions per a erradicar la mutilació
La Universitat d'Alacant treballa des de fa més d’un any en un projecte per a contribuir a posar fi a la mutilació genital femenina. Un dels eixos principals és conéixer l’experiència de dones de l’Àfrica subsahariana assentades a la província d’Alacant. També s’ha desplegat un programa de formació i sensibilització per a professionals de la salut.
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Sánchez compareix a les 09:00 hores per a revelar si avança o no les eleccions
-
Consulta el calendari per a les eleccions generals del 29 de novembre