La Unió declina la distinció de la Generalitat per la resposta solidària en la dana
L’associació diu que l’ajuda “no és un acte que busque recompenses” i que ja han rebut “el reconeixement de la societat valenciana”
La Unió Llauradora i Ramadera ha declinat la distinció que la Generalitat va fer pública dimarts per a sectors, entitats, organismes i associacions, entre les quals fa menció del sector del camp, per la resposta solidària en la catàstrofe del 29 d’octubre. En una carta feta pública este dimecres, dirigida a la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, Susana Camarero, l'organització agrària ha assegurat que el reconeixement “no és necessari en este cas” i que en els últims onze mesos han rebut “el més valuós”, és a dir, “la gratitud i el suport directe de les persones afectades per la dana”.
En la missiva, l’associació ha assegurat que han tingut coneixement a través dels mitjans de comunicació d’este homenatge institucional que, diuen, valoren molt “per la voluntat de posar en relleu la solidaritat del poble valencià en esta adversitat”. En este sentit, han reiterat l’agraïment per la intenció del govern valencià de reconéixer l’aportació de maquinària per part de les persones llauradores i ramaderes i el suport durant les tasques de neteja i recuperació després de barrancada.
Tot i això, han declarat que per al camp valencià la solidaritat i l’ajuda no són actes “que busquen recompenses”, sinó “un deure natural i una expressió de responsabilitat col·lectiva”. “És la mateixa convicció que ens ha acompanyat en la nostra presència als actes commemoratius del Nou d’Octubre els últims anys, defensant l’autonomia, els drets i el benestar de les persones llauradores i ramaderes valencianes”, han afegit.
“Per tot això, i amb el màxim respecte i reconeixement cap a la Generalitat, declinem amablement este reconeixement. La nostra satisfacció està en la resposta solidària de la societat valenciana i en la possibilitat de continuar servint amb cor i dedicació al nostre poble”, han conclòs.
Més llegit
-
El veïnat de Catí pot tornar a casa per l’evolució favorable de l’incendi de Tírig
-
L’incendi de Tírig ja afecta 684 hectàrees i obliga a evacuar Catí de manera preventiva
-
El Ministeri d’Igualtat requerix l’Ajuntament de Sagunt i la Federació de Penyes pel cartell on un bou sotmet una dona
-
Vulcano arreplega informació sobre els elements usats en el castell d’Altea i defensa que complia la normativa
-
Arqueòlegs subaquàtics per un dia: descobrir tresors amagats a la Vila Joiosa
-
Bateries, cremes i objectes metàl·lics: què pot fer saltar les alarmes a l’aeroport