Unicef demana protecció per al personal d'assistència humanitària
Aquest diumenge es commemora el Dia Internacional de l'Assistència Humanitària.
El Fons de les Nacions Unides per a la Infància (Unicef) ha aprofitat la celebració del Dia Internacional de l'Assistència Humanitària aquest diumenge per a exigir protecció per al personal que treballa en aquest camp, així com per als xiquets i xiquetes del món.
La directora executiva d'Unicef, Henrietta Fore, ha retut homenatge a aquells que han perdut la vida en la seua dedicació. De fet, l'any passat 139 cooperants van ser assassinats, la xifra més alta de la història. “El treball dels nostres companys humanitaris, brindant ajuda i esperança a milions d'afectats per conflictes i desastres a tot el món, és una gesta heroica”, ha afirmat.
Així mateix, la directora executiva d'Unicef ha destacat que, malgrat els perills als quals s'enfronten aquests treballadors i treballadores, els uneix la causa de salvar les vides dels infants i la lluita pels seus drets, és a dir, la voluntat de “donar-los una infància en què estiguen protegits, sans i educats, una oportunitat de desenvolupar el seu potencial perquè algun dia puguen ajudar a construir un món millor”.
L'atenció als refugiats centra la majoria dels esforços del personal d'assistència humanitària. Segons l'ONU, actualment, entre desplaçats forçosos i refugiats hi ha quasi 70 milions de persones.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'organització del PSOE
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí