Una veïna de València arreplega 43.000 firmes perquè la masturbació en públic siga delicte
La dona va patir un cas així en una parada d'autobús però la policia va deixar lliure l'home perquè no és un delicte, sinó solament una infracció lleu
La denúncia d'una dona, que va narrar com un home acabava de masturbar-se davant ella en una parada d'autobús i al qual poc després la policia va deixar lliure, ha desembocat en una petició pública en internet que porta ja quasi 43.000 firmes perquè aquest tipus de fets siga delicte i no solament falta lleu, com ara.
Anna Paula Ferrão, de 35 anys, va publicar el mes de maig passat un fil en Twitter que acumula ja 3.200 retuits i 21.500 m'agrades on narrava el que havia patit en una parada d'autobús en ple centre de València i que una patrulla de la Policia Nacional, que passava just per davant, va deixar lliure l'home perquè la masturbació no és un delicte, sinó solament una infracció lleu.
Per això, va obrir una recollida virtual de firmes en la plataforma Change.org, dirigida al Ministeri d'Igualtat, on conta el seu cas i assenyala: "Masturbar-se en espais públics és assetjament sexual, per què no és un delicte?".
"En contar en Twitter el que m'havia passat, la publicació es va viralitzar i centenars de dones s'hi van manifestar relatant les seues pròpies històries d'assetjament sexual en espais públics (carrers, mitjans de transport, biblioteques públiques, platges, parcs, etc.)", assenyala la denunciant.
Segons Ferrão, "la majoria va ser víctima d'aquesta mena de violència sexual per primera vegada quan era menor d'edat, la qual cosa sí que és un delicte segons el Codi Penal espanyol, però per por, vergonya, falta d'informació o de suport familiar, no va denunciar".
Més llegit
-
La UPV no retirarà el grafit que demana presó per al president Mazón
-
Una família colombiana estudia presentar una denúncia per l'abús policial patit a València
-
L’adolescent ofegat a Bunyol va patir un accident quan feia una activitat supervisada
-
Jornada de llargues cues per a passar davant de la Mare de Déu dels Desemparats
-
La família d’un britànic trobat mort a Benidorm exigeix que s’investigue com un homicidi
-
Artistes valencians es deslliguen dels festivals que gestiona un fons proisraelià
-
L’Aemet activa l’avís groc per tempestes este dijous i divendres a Alacant i València
-
Sánchez pacta amb les víctimes el funeral laic i la participació en la comissió del Congrés en una reunió de tres hores
-
Un aparatós accident acaba amb un camió que cau al barranc de Poio
-
Col·lapse a les entrades a València: la Pista de Silla suma díhuit quilòmetres de cua i la V-30 quinze cap al port
Més vist
-
Cal registrar les gallines d'autoconsum per a evitar una sanció
-
Valencians al món | Saxònia
-
21.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.05.2025 | Informatiu nit
-
21.05.2025 | La via verda
-
Emergències | Capítol 9
-
21.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
20.05.2025 | La via verda
-
20.05.2025 | Grada
-
21.05.2025 | A la saca
Més escoltat
-
21.05.2025 | Línia de fons
-
20.05.2025 | Retallades en les Escoles Oficials d’Idiomes
-
20.05.2025 | 90 minuts
-
20.05.2025 | “Protagonistes”, disseny i il·lustració amb consciència
-
20.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
21.05.2025 | 90 minuts
-
21.05.2025 | Andrés Barrios, un gran del flamenc híbrid, actua en el cicle Nits del Flamenco al Castell d’Alaquàs
-
20.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
21.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
21.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part