Una sentència obliga una empresa a abonar la cistella de Nadal als seus empleats
El CSIF denuncia que el complement només es va abonar a la plantilla que es trobava d’alta el 2020, durant la pandèmia per la covid
El jutjat social número 18 de València ha obligat una empresa a abonar un complement salarial denominat cistella de Nadal a tots els seus empleats després de la reclamació interposada pel sindicat CSIF, que ha informat sobre este fet. La sentència en qüestió condemna Ilunión Servicios Industriales, SL a aplicar un acord subscrit amb la plantilla el març del 2021.
Segons es detalla en la resolució, el conflicte va sorgir el 2020 quan, a causa de la pandèmia, l'empresa va deixar d'entregar la tradicional cistella i va pactar amb el comité d'empresa un acord que establia un complement en nòmina de trenta euros per a tots els treballadors que estigueren en l'empresa.
Segons el CSIF, l'empresa va fer una "interpretació interessada del referit acord", de manera que va continuar abonant eixe complement només als treballadors que es trobaven d'alta en l'empresa el 2020. "El que ha generat una discriminació salarial amb els empleats que van ingressar després d’esta data", assenyala el sindicat.
La sentència exposa que atés que el complement de la cistella de Nadal no es refereix a una mena d'activitat exercida per uns o altres treballadors i no es justifica la diferència de tracte, "la compensació ha d'aplicar-se a tots els treballadors independentment de la data d'ingrés en l'empresa". El tribunal, en conseqüència, ha ordenat a l'empresa l'abonament de trenta euros a cada treballador donat d'alta des d'un any abans de la reclamació interposada en el Tribunal d'Arbitratge Laboral. La demanda la va formular el sindicat CSIF i s'hi van adherir UGT i CCOO.
Més llegit
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
-
El PP deixa en Mazón la decisió de dimitir i dona suport al dret de les víctimes a protestar