Una il·licitana impulsa una campanya en Internet perquè els gossos grans puguen viatjar en tren
Lorena Núñez arreplega més de 88.000 signatures en Change.org.
Ella es va haver de comprar una furgoneta per a poder viatjar amb els seus animals, i ell té un gos xicotet, però quan cresca ho tindrà difícil per a poder compaginar la seua activitat com a influencer i els viatges amb la mascota. És per això que la il·licitana Lorena Núñez i el seu amic Jonan Wiergo van decidir iniciar una campanya en la plataforma Change.org perquè Renfe permeta viatjar amb animals de més de deu quilos en trajectes de mitja i llarga distància.
“Demanem poder viatjar en qualsevol servei públic. Són part de la nostra família i volem tindre la possibilitat de viatjar amb ells”, ha comentat Lorena Núñez en la secció de xarxes socials i web de Les notícies del matí. Assenyala que a hores d’ara Renfe només deixa viatjar, en mitja i llarga distància, amb animals de menys de deu quilos, mentre que en viatges de rodalia sí que està permés que viatgen, amb la qual cosa no entén la diferència.
La solució que planteja és un compartiment per a les persones que viatgen amb animals, fet que pensa també ajudaria a reduir la taxa d’abandonament animal. De moment, la petició ja suma més de 88.000 signatures en Change.org i assenyala que a països com ara França, Alemanya o Itàlia no suposa cap problema que els animals grans puguen viatjar en aquests trajectes en determinades condicions.
Les xarxes socials, altaveu de la causa
Aquesta campanya s’ha complementat amb la difusió en xarxes socials, especialmente Instagram, on han aconseguit una gran repercussió, segons indica Lorena Núñez. “En menys de 24 hores es van compartir entre 300 i 400 vegades les nostres stories”. El pas següent, segons ha assenyalat, serà recollir signatures per escrit i mobilitzacions en alguna estació de Renfe. La difusió s’està desplegant amb l’etiqueta #RenfeQuieroViajarConMiPerro.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco