Una exposició sobre Frida Kahlo permetrà “sentir” l’univers de la pintora a l’Ateneu Mercantil de València
El projecte fa convergir allò poètic, sonor, visual i estètic per a crear un univers oníric a través de la intimitat de la pintora
L'exposició "Frida Kahlo by Woman Experiences", una experiència cultural, sensorial i emocional que ha recorregut més de 20 ciutats en un periple internacional amb més de 500.000 visitants, arribarà a València, on es podrà visitar a l'Ateneu Mercantil del 9 de juny al 27 de setembre.
El projecte expositiu, producció de Frida Kahlo Woman Experiences, Olympia Metropolitana i Mestizarte Events, s'ha presentat este dimecres en una roda de premsa.
La mostra es va presentar oficialment el setembre de 2023 a la seu de les Nacions Unides a Nova York —ja que té la col·laboració d'ONU Dones— i s'ha consolidat com una iniciativa cultural alineada amb el moviment global Generation Equality que pren com a punt de partida la figura de la pintora mexicana Frida Kahlo, una personalitat “emblemàtica en el món de l'art i la cultura i el llegat de la qual ha sigut celebrat a través d'infinites publicacions de la seua biografia i exposicions”, destaquen els seus impulsors.
En este context, "Frida Kahlo by Woman Experiences" és “una experiència expositiva on allò poètic, sonor, visual i estètic convergixen per a crear un univers oníric, a través de la mirada, la intimitat de Kahlo”.
La proposta recrea “un espai únic on l'espectador podrà submergir-se en els moments i la vida més rellevants de l'artista mexicana a través d'un passatge poètic”.
Este itinerari “sensorial i emocional” per l'univers de Frida Kahlo, reinterpretat a través d'un llenguatge contemporani, conta la història de l'artista mexicana "des d'una visió mai compartida". Així, un recorregut teatralitzat ajuda el públic a “sentir” Frida Kahlo i el que representa, “engrandint la seua història des d'una altra perspectiva en cada etapa de la seua vida, ressaltant com de resilient i acolorida era”.
A més, s'inclou una curadoria exclusiva de fotografies inèdites de l'artista, realitzades pel seu pare, el fotògraf Guillermo Kahlo, que revelen aspectes poc coneguts de la seua vida i inspiració.
La mostra també establix un diàleg entre Frida i diversos artistes contemporanis, destacant la seua influència en l'art actual. S'hi exhibixen joies originals d'època, algunes de les quals es poden identificar en les mateixes imatges que decoren la sala.
Cartes originals
Com a “plat fort”, l'exposició comptarà amb una selecció de cartes manuscrites originals de Frida Kahlo, cedides per una col·lecció privada, algunes amb certificat cal·ligràfic per servicis pericials de la República Mexicana i altres atribuïdes a Frida Kahlo, que han sigut revisats i estudiats per Pilar Sedano Espín, exdirectora de restauració del Museu del Prado i Reina Sofia i exdirectora general de Patrimoni Cultural de l'Ajuntament de Madrid.
Al final del recorregut, l'exposició proposa endinsar-se a través d'un documental audiovisual en la vida de l'artista mexicana des de dins, on es descobrirà no només l'artista, sinó la dona darrere del mite.
Més llegit
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va difondre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
El trencament d'una catenària interromp la circulació de la línia 6 i d'una part de la 4 del tramvia a València
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
Vandalitzen un mural dedicat a la investigadora Eva Nogales amb la pintada "Oltra encobridora"
-
L'Ajuntament de València aprova les al·legacions contra l'informe de l'AVL que rebutja el canvi de topònim
-
Un sisme de magnitud 2,5 sacseja el golf de València
Més vist
Més escoltat
-
31.03.2026 | 90 minuts
-
31.03.2026 | L'hora de la cultura | José Alcàcer i el "Teló de fons"
-
31.03.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Esports À Punt
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic