Una escola d’Ondara introdueix la figura de l’alumne-mediador per a previndre el ciberassetjament
Alumnes de cursos superiors consciencien i sensibilitzen els més menuts sobre el bon ús de les tecnologies
La prevenció i la detecció del ciberassetjament són dos dels pilars fonamentals per tal d'acabar amb aquest tipus d'agressions. Un treball que comença a l'aula i de la mà del mateix alumnat. Estudiants que fan de mediadors, alumnes de cursos superiors que consciencien i sensibilitzen els més menuts sobre el bon ús de les tecnologies formen part del projecte del CEIP Sanchis Guarner d'Ondara, que ha rebut diversos premis.
Menors assetjats dins i fora de classe a través del que sembla un simple telèfon mòbil i xarxes socials que, com una teranyina, els atrapen. És una escena que el centre escolar de la Marina Alta busca evitar amb la figura del mediador de les noves tecnologies de la informació i comunicació. “Es tracta d’una iniciativa important perquè entre l’alumnat es donen consells d’igual a igual, usant el mateix llenguatge”, explica el coordinador del projecte Stopciberbullying, Raül Lara Pons.
Els docents insisteixen que la lluita comença a casa i molt prompte: un mòbil o una tauleta no són un joguet. “Moltes vegades són demanants perquè pares i mares els ho han consentit. Sovint diem que són nadius digitals, i no és així. No estan fent un ús correcte”, assegura la professora de secundària Doctor Peset de Paterna, Zaida López. La formació continua sent eina fonamental en la lluita contra el ciberassetjament.
Més llegit
-
Mor un home de 52 anys en un accident de moto a Favara i un altre resulta ferit greu
-
La cobertura de la dana dels serveis informatius d’À Punt, premiada per la Universitat de València
-
Com es fa ... TERRA DE BOUS
-
Sánchez descarta un avançament electoral i desafia el PP i Vox a presentar una moció de censura
-
Sánchez compareixerà al Congrés el 9 de juliol
-
La radiografia de la pobresa del 2024: és crònica i s’hereta de pares a fills