Directes
Ara en la televisió
TOT ÉS ART
Ara en la ràdio
BEN MOTIVATS! T2 (reemissió)

Un de cada tres metges jubilats es queixen de l'atenció sanitària que reben

Es mostren insatisfets pel tracte "poc deferent i fraternal" dels professionals en actiu.

Els principals percentatges d'insatisfacció són provocats pels temps d'espera per a rebre atenció primària i especialitzada / Arxiu

Un de cada tres metges jubilats de la Comunitat Valenciana no està content amb l'atenció sanitària que rep, entre altres motius, pel tracte "poc deferent i fraternal" per part dels professionals en actiu.

Així es desprén d'una enquesta realitzada per les vocalies de Metges Jubilats dels Col·legis de Metges d'Alacant, València i Castelló per a conéixer el grau de satisfacció amb l'assistència en comparació amb la que van prestar ells mateixos. En total hi han participat 1.158 facultatius.

Atenció rebuda "mala" o "molt mala"

El 28,47% dels enquestats considera que el grau de satisfacció global per l'atenció rebuda ha sigut "roïna" o "molt roïna". Més d'un terç dels participants en l'estudi no s'identifica com a metge jubilat quan acudeix a l'hospital o centre de salut.

El 45,6% d'aquests facultatius assenyalen com una de les causes d'insatisfacció el tracte poc deferent i fraternal, que, segons els resultats obtinguts, pot millorar-se ja que "no necessita canvis estructurals i sí de conscienciació i d'actitud personal".

Satisfacció en el temps d'espera per a operacions

En el cas de les intervencions quirúrgiques, el grau de satisfacció pel temps d'espera va ser per a un 48% "bona" o "molt bona".

Els principals percentatges d'insatisfacció són provocats pels temps d'espera per a rebre atenció primària i especialitzada, per a fer-se proves diagnòstiques, iniciar certs tractaments i les demores per a sotmetre's a una intervenció quirúrgica. El 44,11% dels participants puntua amb "molt roïna" o "roïna" els retards que es registren en les proves diagnòstiques.

També et pot interessar

Veure totes les activitats