Un sistema desenvolupat per La Fe, la UPV i la UV facilita la detecció precoç del lupus
L’eina permet la detecció d’anticossos “en fases molt primerenques de la malaltia”.
Un nou sistema desenvolupat per La Fe, la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de València (UV), amb nous biosensors d’alta sensibilitat i baix cost, facilita la detecció precoç de lupus en menys d’una hora.
Aquest sistema permet la detecció precoç d’anticossos “en fases molt primerenques de la malaltia”.
Les malalties autoimmunes, com el lupus o l’artritis reumatoide, entre d’altres, poden presentar dificultats en el diagnòstic, sobretot en etapes inicials, ja que els símptomes “poden tardar a presentar-se”.
D’aquesta manera, a partir d’una xicoteta mostra de sang o de saliva, el sistema és capaç de detectar la presència dels anticossos anti-Ro/SSA característics de la malaltia.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Calor d'estiu
Més vist
Més escoltat
-
16.09.2025 | 90 minuts
-
15.09.2025 | Les notícies del migdia
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
15.09.2025 | 90 minuts
-
16.09.2025 | Cadena de valor T8 | La pujada del salari mitjà
-
16.09.2025 | El Govern anuncia ajudes de fins a 30.000?€ per al lloguer amb opció a compra per a joves