Un nou temporal deixarà ruixats forts esta nit a la Ribera, la Marina i la Safor, en avís taronja des de les 21:00 h
En la matinada de dimecres a dijous l'episodi de pluges “localment torrencials” s’estendrà a gran part del territori valencià, com les zones colpejades per la DANA
Arriba un nou episodi de tempestes fortes a la Comunitat Valenciana. Ja s’ha deixat veure esta vesprada a la Marina, i Xàbia s’han superat els 30 l/m² en poc més de mitja hora. Este dimarts hi ha avís taronja a partir de les 21:00 hores en esta zona, així com a la Ribera Alta, la Ribera Baixa i la Safor, per pluges que poden superar els 40 l/m² en només una hora i els 120 l/m² en dotze hores. Els avisos s’allargaran demà durant tot el dia.
En les últimes hores de la vesprada del dimarts, s'han començat a registrar els primers ruixats forts, especialment al Baix Maestrat. A Vinaròs, les pluges han superat els 50 litres per metre quadrat en poques hores.
Esta nit preocupa també el temporal marítim a quasi tot el litoral valencià, a excepció del sud. S’esperen ratxes de vent entre cinquanta i seixanta quilòmetres per hora i ones de dos i tres metres. Per això, des del Centre de Coordinació d’Emergències recomanen a la ciutadania que no s’acoste a passejos marítims i penya-segats, no circule amb vehicles per carreteres pròximes a la línia de costa i s’abstinguen de practicar qualsevol mena d’esport nàutic.
La tempesta també afectarà demà el Baix Maestrat, en avís taronja a partir de les 12:00 hores.
Amb tot, la matinada del dimecres al dijous, l’episodi arriba al punt més àlgid. L’avís taronja s’estén a tot el golf de València, i les pluges podrien impactar en els municipis de la Ribera i de l’Horta Sud greument afectats pel pas de la DANA de fa ja dos setmanes. Tot i això, les precipitacions no seran tan abundants i no plourà a les zones més elevades —sinó que ho farà al litoral i prelitoral.
Segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), a la matinada estos ruixats poden ser “molt forts, sense descartar que siguen localment torrencials”. Dimecres també hi haurà avís groc a tot el litoral nord i a l’interior sud de València, per pluges que poden superar els 30 l/m² en només una hora i els 60 l/m² en dotze hores.
De cara a estos avisos per fenòmens meteorològics adversos, al voltant de quaranta municipis han anunciat que cancel·len les classes, com Xiva, Aldaia, Alaquàs o Algemesí, on fa un o dos dies que s’ha représ l’activitat lectiva després de la catàstrofe.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Més pluges a la Safor i la Marina abans que es retire la borrasca
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
La Generalitat reforçarà els autobusos entre Albal i l'estació de metro de Torrent per la interrupció dels Rodalia a València durant les mascletaes
-
‘À Punt et busca’ oferix un programa especial pel Dia de les Persones Desaparegudes
-
Evacuen en helicòpter un ferit després de caure la seua furgoneta per un barranc a Sot de Chera
Més vist
-
10.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
10.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
09.03.2026 | Especial Magdalena: La mascletà - Pirotècnia Valenciana
-
09.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
11.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge