Un nou pla estratègic per a planificar el futur dels cítrics
La Generalitat promocionarà el consum de cítrics i ampliarà les missions comercials per a obrir nous mercats.
La Generalitat, juntament amb la interprofessional citrícola espanyola Intercitrus, impulsarà la taronja a la Unió Europea a través d'un pla estratègic per a la reconversió citrícola que permeta planificar el futur de la producció valenciana amb un període mínim de 15 anys.
Aquest és l'acord al qual s'ha arribat en la reunió sobre la situació actual del sector citrícola, a la qual han assistit el president de la Generalitat, Ximo Puig, la consellera d'Agricultura, Elena Cebrián, i la patronal.
A més del pla estratègic, el Consell ha destacat que ampliarà les missions comercials, que se seleccionaran conjuntament amb el sector, per a obrir nous mercats per a la taronja, i també donarà suport a la presència dels cítrics a Brussel·les amb la incorporació de més personal a l'oficina que hi ha instal·lada.
En col·laboració amb altres institucions agràries, també ha assegurat que farà de grup de pressió permanent en matèria de comerç internacional i, com ha assenyalat la Generalitat, es desplegarà una campanya de promoció del consum de cítrics en l'àmbit estatal i internacional.
Canvis en les ajudes
En relació amb les ajudes, com han avançat des del Consell, s'estudia la posada en marxa de mínims que suposen fins a 15.000 mil euros per llaurador que demostre la caiguda d'ingressos per raons meteorològiques o comercials, i es durà a terme un altre estudi sobre l'establiment d'una línia d'ajudes per a la recuperació d'arbratge afectat a les parcel·les inundades per les pluges d'aquesta tardor.
A més, l'Institut Valencià de Finances també disposarà d'una plataforma per a bonificar préstecs.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
La inflació valenciana repunta lleument al 2,6% en febrer, a l'espera de l'impacte de la guerra a l'Iran
-
El tall de l'accés a l'A-7 des de la pista d'Ademús encara deixa retencions quilomètriques
-
La vaga de Metrovalència i el Tram d’Alacant tindrà entre el 75% i el 80% de servicis mínims: consulta els horaris definitius durant Falles
-
Bernabé convida Catalá a convocar una junta de seguretat si vol solucionar l’arribada dels trens de Rodalia a València