Un llibre amaga tampons contra la discriminació fiscal
Una empresa alemanya troba una llacuna legal per a pagar un 7% d’IVA en els productes d’higiene femenina en compte d’un 19%.
L’empresa alemanya The Female Company ha decidit plantar-se contra els impostos “injustos” dels productes higiènics per a la menstruació. Ha trobat una llacuna legal: si amaga tampons en un llibre, tributen un 7% d’IVA en compte d’un 19%, una col·lecció que ja acumula milers d’exemplars venuts.
Dues de les il·lustracions de l'artista Ana Curbelo / @untepid
En obrir The Tampon Book, es pot trobar una quinzena de tampons orgànics i un grapat d’històries curioses sobre la menstruació il·lustrades per Ana Curbelo. “És ridícul que paguem impostos i, a més, tan alts, quan es tracta d’una necessitat i no d’un luxe”, ha lamentat l’artista canària en una entrevista a À Punt NTC. La companyia esquiva d’aquesta manera pagar els alts impostos per considerar-la una obra cultural plena de textos i imatges que tracten de “combatre el tabú del període i explicar la lluita contra les altes taxes”. Els personatges de Curbelo destaquen l’amor al cos més allà dels cànons de bellesa establits, amb un toc d’humor i crítica social.
Enviar tampons del Canadà
A Espanya, per les compreses i tampons es paga un 10% d’IVA, mentre que en països com Austràlia, Irlanda, Sud-àfrica i el Canadà paguen un 0%. De fet, la iniciativa #TamponsFromCanada exigeix des de 2016 que els productes d’higiene femenina paguen l’impost reduït i pretenen fer una demanda massiva de tampons que passe l’oceà Atlàntic. Aquesta iniciativa, diuen, no seria necessària si l’IVA es reduïra al 4%.
Més llegit
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Francisco Salazar s'aparta de la direcció del PSOE després que diverses dones l'acusen d'assetjament
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna