Un jutjat de València condemna una filial de Ryanair pel suplement per les maletes de mà
Considera que aquesta clàusula és abusiva i “no suposa cap despesa extra transportar una maleta en cabina”
Per primera vegada, un jutjat de la Comunitat Valenciana ha donat la raó a una família que no volia pagar per pujar les maletes de mà a l'avió, i ha condemnat l’empresa a tornar els diners i a pagar les costes del procediment judicial.
Tot va començar a l'agost de 2019, quan els cinc membres d’aquesta família havien de viatjar a Viena amb Laudamotion, una filial de l’aerolínia Ryanair. Al moment d'embarcar, els van demanar 25 euros per peça a cadascun per l'equipatge de mà.
José Enrique Segrelles, advocat de la família afectada, ha explicat que “es tracta d’una situació abusiva” en què la família va passar un mal moment. Dos anys després dels fets, un jutjat de València ha dictaminat que és abusiu cobrar per l'equipatge de mà. La magistrada ha considerat que aquesta clàusula va en contra de l’article 97 de la llei de navegació aèria, perquè considera que a la companyia no li suposa cap despesa extra transportar una maleta en la cabina de passatgers.
De moment, quasi totes les companyies barates apliquen aquesta tarifa extra, però qualsevol usuari podrà utilitzar aquesta sentència com a precedent perquè li tornen els diners per via judicial.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places