Un jutjat de Mèxic ratifica la condemna de 47 anys de presó per a l’assassí de la valenciana Pilar Garrido
La víctima va desaparéixer el 2 de juliol de 2017 quan viatjava amb el marit després de passar uns dies de vacances.
Jorge Fernández, marit de la valenciana assassinada a Mèxic Pilar Garrido, ha sigut declarat culpable d’homicidi i la justícia de Mèxic ha ratificat la condemna de 47 de presó.
La decisió d’una sala col·legiada penal de l’estat mexicà de Tamaulipas ratifica la sentència dictada per un tribunal d’enjudiciament el mes de gener passat. El lletrat de l’assassí, Eduardo Govea, ha confirmat que la sentència va ser emesa per majoria de vots, necessària després que un dels tres magistrats es pronunciara en contra del sentit de la pena dictada a l’inici de l’any.
Només confirmar-se la sentència, no obstant això, l’advocat s’ha dirigit als tribunals federals per a interposar una empara a fi de sol·licitar la llibertat del seu client, que ha estat pres des que va ser acusat per la Fiscalia de Tamaulipas a l’agost de 2017.
Reconstrucció dels fets
Garrido, valenciana de 34 anys, va desaparéixer el 2 de juliol de 2017 quan viatjava amb el marit i el fill en automòbil, de retorn a Ciudad Victoria després de passar uns dies a la platja. A finals de juliol es van trobar restes òssies i esquinçalls de roba i, quinze dies després, les proves d’ADN van identificar l’espanyola. En un primer moment es va creure la versió del marit, que assegurava que havia sigut segrestada, però la Fiscalia estatal el va detindre en al·legar contradiccions en les seues declaracions.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic