Primera víctima de violència masclista de l'any a Sama de Llangréu, Astúries
Un home mata la seua parella a ganivetades. La dona, d'origen cubà, tenia quaranta anys i tres fills
Un home, que ja està detingut, ha matat esta nit a ganivetades la seua parella al conceyu asturià de Llangréu. La dona, primera víctima per violència masclista de l'any a Espanya, tenia quaranta anys i tres fills.
La dona, Karilenia, era d'origen cubà i mantenia una relació des de fa poc temps amb l'home, de 72 anys, i no havia interposat denúncies prèvies. El que seria el primer assassinat per violència masclista de l'any deixa tres fills orfes, que venien d'una relació anterior.
El crim va tindre lloc entorn de les 23:00 hores d'este divendres en ple carrer a la localitat de Sama de Llangréu davant de la presència de dos dones que van tractar d'evitar l'atac. Els serveis sanitaris van intentar sense èxit salvar la vida de la dona, que va morir poc després de rebre diverses punyalades.
En el moment del crim els seus fills no estaven amb la dona, perquè estaven amb el seu pare.
L'home va ser detingut per la Policia Nacional i la delegació del govern a Astúries, el Govern del Principat i l'Ajuntament de Llangréu han emés un comunicat conjunt de condemna. A més, ja han posat a la disposició de l'entorn de la víctima "els recursos psicològics, jurídics, sanitaris, de protecció i d'acolliment que requerisca".
La delegada del govern a Astúries, Adriana Lastra, ha convocat els mitjans de comunicació a les 12:00 hores a Oviedo. Les tres administracions també han convocat una concentració a les 17:00 hores enfront de l'ajuntament del municipi.
El 016 atén totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 53 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es; també mitjançant WhatsApp a través del número 600 000 016, i els menors poden dirigir-se al telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10.
En una situació d'emergència, es pot telefonar a l'1·1·2 o als telèfons de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062) i, en cas de no poder telefonar, es pot recórrer a l'aplicació Alertcops, des de la qual s'envia un senyal d'alerta a la Policia amb geolocalització.
Més llegit
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
El santuari romà de la cova Donas de Millares, nominat a uns premis de National Geographic
-
Productes que es dissolen en la boca: el projecte valencià per a facilitar la ingesta a persones amb dificultats per a engolir
-
“Desolació, tristesa. Per als que som de Gátova este és el nostre refugi”
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi