Un estudi valencià mostra el benefici de l'implant coclear en persones amb incapacitat per a sentir sons
Aquest dissabte és el Dia Internacional de l'Implant Coclear, un dispositiu electrònic que és l'única opció per a sentir-hi que tenen molts pacients amb problemes auditius
Una tesi doctoral dirigida per l'Institut d'Investigació Sanitària Incliva, a l’Hospital Clínic de València, mostra els beneficis de l'ús de l'implant coclear en la hipoacúsia, la incapacitat total o parcial per a sentir sons. Els resultats de la tesi, feta per la doctora María Aragonés, s’han presentat poc abans de la celebració, aquest dissabte, del Dia Internacional de l'Implant Coclear, un dispositiu electrònic que pot arreplegar els sons, transformar-los en estímuls elèctrics i transmetre'ls al nervi auditiu per a enviar-los al cervell.
Aquest descobriment suposa una important millora de la qualitat de vida en els pacients, ja que tradicionalment aquests tipus d'hipoacúsies havien quedat ignorades per considerar-se que els afectats, com que tenien una una oïda sana, ja tenien una audició adequada, i per això no els feien aquest implant.
L'implant coclear és, en l'actualitat, l'únic dispositiu capaç d'estimular directament el nervi auditiu en pacients amb una hipoacúsia profunda deguda a un mal que no es pot corregir ni mèdicament ni quirúrgicament.
Els resultats d’aquest treball se sumen a una altra tesi dirigida amb anterioritat per l’Incliva, centrada en la implantació coclear bilateral en xiquets. Ara s’estan traslladant a la pràctica clínica i es pretén efectuar aquests implants de la forma més primerenca possible en xiquets.
Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), un 5,5% de la població mundial viu amb hipoacúsia i s’estima que el 2050 uns 2.500 milions de persones viuran amb algun grau de pèrdua auditiva.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia