Un estudi de l'UJI remarca que tindre una bona condició física beneficia la salut mental dels joves
Durant l'última dècada han augmentat els casos d'ansietat, depressió o trastorns alimentaris en aquesta franja de la població
La frase Mens sana in corpore sano és ara un poc més certa. Un estudi de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana assegura que tindre una bona condició física beneficia la salut mental dels adolescents.
L'estudi remarca la relació entre la salut física i la mental a l'adolescència. "Els adolescents en una millor condició física presenten un menor risc de depressió i una major autoestima", explica Carlos Bou, responsable de la investigació.
Un bon estat físic puja també l'autoestima, especialment entre les xiques. "Em sent més realitzada perquè al final, quan fas esport, et poses una sèrie d'objectius", remarca una estudiant.
I és que en l'última dècada han augmentat els casos d'ansietat, depressió o trastorns alimentaris en aquesta franja de la població. "Una de les moltes coses que fa és ensenyar-te disciplina", aporta un jove estudiant. "T'ajuda molt a reduir l'estrés", agrega una jove.
De fet, gran part dels diagnòstics de depressió es produeixen durant l'adolescència, i en aquesta etapa es generen entre el 60-75% dels casos adults.
Més llegit
-
Controlat l'incendi forestal de Soneja amb 183 hectàrees cremades
-
L'alcaldessa de València declara este dimecres com a testimoni davant de la jutgessa que investiga la gestió de la dana
-
Detingut per 22 robatoris en vehicles a l’Horta Sud
-
Detingut després de furtar una creu a la catedral de València i desordres públics a la Basílica
-
Benavites, Sant Joan de Moró i Sant Joan d'Alacant protagonistes en ‘Terra de festes’
-
Troben mort el jove desaparegut que es banyava al riu Xúquer