Un circ denunciarà la prohibició d’animals perquè la considera inaplicable
Precisament aquest dijous ha entrat en vigor aquesta mesura segons la qual el Consell pot obrir expedient sancionador si un ajuntament la incompleix.
El Circ de Nadal instal·lat a Alfafar, a l’Horta, assegura que presentarà una demanda contenciosa administrativa contra la prohibició dels circs amb animals a la Comunitat Valenciana.
El circ considera que la mesura és “inaplicable” perquè s’ha fet mitjançant una modificació de la llei de protecció d’animals de companyia i cap dels animals d’aquests espectacles ho són. Segons ells, el circ es regeix per la llei d’espectacles públics, perquè utilitzen “animals no domèstics que formen part d’un espectacle”.
La companyia ha anunciat que continuarà incloent els animals en els seus espectacles a la Comunitat Valenciana. Asseguren que la seua llicència d’activitat va ser expedida el passat 5 d’octubre amb una validesa fins a principis de març, i consideren que “la prohibició il·legal aprovada pel Consell no té efecte retroactiu”.
Precisament aquest dijous ha entrat en vigor la mesura, segons la qual la Conselleria de Medi Ambient podrà obrir expedient sancionador si un ajuntament la incompleix.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
L'incendi de la Vall d'Uixó obliga a desallotjar més de 16.000 persones mentre continua fora de control
-
L'incendi forestal de Benifairó de les Valls, a pocs quilòmetres del foc de la Vall d'Uixó, queda estabilitzat
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
Un canvi en la direcció del vent al llarg del dia aportarà més humitat
-
La Comunitat Valenciana envia un dispositiu de 60 bombers per a reforçar l'extinció dels incendis de Madrid i Àvila