Un biofiltre fet amb algues del Mediterrani pretén purificar 30.000 m³ d'aigua del port d'Alacant
La tecnologia començarà a operar el març del 2025, amb una duració inicial d'un any, amb possibilitat de pròrroga durant dotze mesos més en funció dels resultats obtinguts
L'Autoritat Portuària d'Alacant (APA) ha concedit a l'empresa biotecnològica Mediterranean Algae Technologies l'autorització per a implantar de forma pilot la seua tecnologia patentada Bioremed algae en el port. Es tracta d'un biofiltre fet amb algues del Mediterrani que persegueix purificar i millorar la qualitat de més de 30.000 metres cúbics (m³) d'aigua de la dàrsena pesquera.
L'eina està dissenyada per a eliminar l'excés de nutrients i metalls pesants en les aigües portuàries a fi d'aconseguir un ecosistema marí "més net i resilient". Al mateix temps, permet monitorar en temps real la qualitat de l'aigua. La tecnologia començarà a operar el març del 2025, amb una duració inicial d'un any, amb possibilitat de pròrroga durant dotze mesos més en funció dels resultats obtinguts, segons ha informat l'APA en un comunicat.
Des del port qualifiquen la implantació pilot d'este sistema com una "fita", emmarcat en l'estratègia d'innovació sostenible. Així, consideren que la iniciativa reforça el "compromís amb la protecció mediambiental i la transició cap a una economia blava". A més, la concessió ha sigut facilitada gràcies a Alacant Port Innova, la nova associació del port l'objectiu del qual és "consolidar i atraure talent empresarial i innovació en el sector marítim".
Amb este projecte, l'APA i Mediterranean Algae Technologies fan "un pas ferm cap a l'aplicació de solucions biotecnològiques que contribueixen a la sostenibilitat dels entorns marins i portuaris".
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso