Un biofiltre captura 21kg de CO₂ en un mes al port d’Alacant per a abaixar la contaminació
El projecte busca regenerar la qualitat de l'aigua i reduir la contaminació en entorns portuaris
L'Autoritat Portuària d'Alacant i Mediterranean Algae Technologies han completat amb èxit la prova pilot d'una tecnologia dissenyada per a regenerar la qualitat de l'aigua i reduir la contaminació en entorns portuaris que permet capturaral mes 21,4 quilograms de diòxid de carboni (CO₂).
Segons el port, el biofiltre Bioremed Algae, instal·lat el febrer passat a la dàrsena pesquera del port, actua directament sobre dos problemes ambientals clau de l'aigua de mar: l'eutrofització, un procés d'enriquiment excessiu d'aigua per nutrients, principalment nitrogen i fòsfor, la qual cosa provoca un creixement desmesurat d'algues i plantes aquàtiques.
I també en l'acidificació, un procés químic causat per l'absorció de diòxid de carboni de l'atmosfera, fet que provoca una disminució del pH de l'aigua i la torna més àcida.
Només a l’octubre, el mòdul instal·lat al port ha tractat més de quatre milions de litres d'aigua de la dàrsena, arribant a taxes de bioremediació del 65% en nitrats i del 55% en fosfats, uns resultats que, segons el port, "validen la múltiple eficàcia del sistema".
Més llegit
-
Violen una jove en una cèntrica estació de metro de València
-
Mazón desmentix que Vilaplana l’acompanyara amb cotxe al Palau de la Generalitat: “Ratifique que vaig vindre caminant”
-
La factura de Mazón i Vilaplana a El Ventorro el dia de la dana: 165 euros per dos menús
-
Una dona de 80 anys és desnonada a Manises arran d'una denúncia de la filla
-
El cap de gabinet va plantejar a Mazón que anara a Utiel a les 17 hores, però ho va cancel·lar després de parlar amb Pradas
-
Una de cada quatre xiques admet que la parella li ha revisat el telèfon i li diu amb qui pot parlar o no