Les últimes tronades deixen precipitacions i graníssol en algunes comarques
Bicorb ha registrat fins a 80 litres per metre quadrat i a Énguera el nucli urbà s'ha cobert de granís.
L'episodi de pluges intenses viscut durant la vesprada de dimarts ha afectat algunes comarques, sobretot de l'interior nord i centre, amb precipitacions de més de 80 litres per metre quadrat, fortes ratxes de vent i granís en alguns punts.
Com ha explicat l'alcalde d'Énguera, Óscar Martínez, en Les Notícies del MatíLes Notícies del Matí al poble hi ha "partides molt afectades al voltant del nucli urbà" i fins i tot durant la vesprada de dimarts van haver de tallar el pas en algunes rambles per la crescuda de l’aigua. A la comarca es van comptar uns 2.200 llamps.
En aquest municipi, tot i que a la nit va ploure poc, hi ha hagut alguns baixos inundats, danys en explotacions agrícoles i també en camins i rambles. A més, en algunes zones encara no s'ha pogut valorar l'abast dels desperfectes.
La comarca de l'Alcalatén també va resultar afectada per les tronades, amb 36 litres per metre quadrat a Xodos i 35 a Sant Joan de Penyagolosa. A Bicorb se’n van arreplegar 84, amb intensitat torrencial, i 43 a Aras de los Olmos.
Ara, Martínez assegura que esperen tornar prompte a la normalitat i poder quantificar els efectes de la tempesta com més prompte millor.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
L'anomenat piròman del Saler reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc