UGT revalida la majoria absoluta en les eleccions sindicals de Ford Almussafes
El pla de reestructuració ha marcat els comicis, amb 7.200 treballadors i treballadores convocats.
UGT ha tornat a guanyar, amb majoria absoluta, les eleccions sindicals a la companyia automobilística Ford d'Almussafes. La formació liderada per Carlos Faubel ha obtingut 21 representants d'un total de 35 al comité d'empresa, quatre menys que en els passats comicis.
El segon sindicat més votat ha sigut la STM Intersindical amb nou membres, mentre que CCOO i la CGT han perdut cadascun un representant, amb tres i dos membres respectivament. Aquestes són unes eleccions clau per a afrontar la reestructuració que està aplicant la direcció de la multinacional a Europa.
Aquesta cita, que havia convocat 7.200 treballadors i treballadores de la factoria, s'ha celebrat en el marc del pla de reestructuració de Ford Europa. De fet, en aquesta ocasió s'escollien dos representants menys a causa de la reducció del cens en més d'un miler d'empleats. José Miguel Arocas, representant de CCOO, ha expressat en declaracions a À Punt Notícies que el clima a l'empresa és de "por" i incertesa per saber què passarà amb el futur de la seu del municipi de la Ribera Baixa.
La direcció de la multinacional ja va anunciar mesures per a les plantes ubicades a França, Alemanya, Rússia i el Regne Unit, i el comité d'Almussafes considera que la planta valenciana no es quedarà fora dels ajustos.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Un gos evita el segrest d'una dona a Polinyà de Xúquer mossegant un dels atacants
-
El Consell acorda destituir la secretària autonòmica d'Emergències
-
Vent de gregal i més núvols
-
Tejero, incinerat a Xàtiva després d'una missa funeral limitada a la família
-
El Consell aprova més deduccions en l'IRPF per salut i esport, que elevaran a cent milions l'estalvi als valencians