La UE reuneix els ministres de Sanitat per a coordinar una resposta davant el coronavirus
La consellera Ana Barceló hi assisteix en representació de totes les comunitats autònomes.
Els ministres de Sanitat de la Unió Europea (UE) celebren aquest dijous una reunió extraordinària per a abordar la situació del coronavirus (Covid-19), en què tractaran de coordinar una resposta per a evitar la propagació del virus. A la cita assisteix per part d'Espanya el ministre de Sanitat, Salvador Illa.
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, participarà en la reunió com a representants de totes les comunitats autònomes. La Comunitat Valenciana ostenta aquest semestre la representació de totes comunitats autònomes en el Consell d'Europa en la coordinació de sanitat.
Els titulars europeus mantindran un debat sobre "les mesures d'emergència" i les "solucions per a previndre l'expansió del brot" a la UE i adoptaran conclusions sobre aquesta crisi sanitària.
La comissària de Sanitat, Stella Kyriakides, ha recordat que "l'epicentre del virus continua estant a la Xina, on s’han detectat el 99% dels casos". A més, ha afegit que els estats membres tenen sistemes sanitaris “forts i ben preparats” per a abordar potencials casos d’infecció del Covid-19.
El passat 28 de gener, la Comissió Europea va anunciar que havia activat el sistema de protecció civil de la UE per a repatriar ciutadans comunitaris que es trobaven a la Xina, epicentre del virus. En concret, 22 espanyols van arribar a Madrid el 31 de gener en un avió noliejat pel Regne Unit i procedent de Wuhan.
Més llegit
- 
                        
                                                        Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
- 
                        
                                                        Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica
- 
                        
                                                        La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
- 
                        
                                                        Detingut per quarta vegada en un mes el lladre de les xapes per dos nous robatoris a Benimaclet
- 
                        
                                                        Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
- 
                        
                                                        Divendres de neteja de làpides i visites matineres als cementeris
Més vist
Més escoltat
- 
                        
                                                        30.10.2025 | 90 minuts
- 
                        
                                                        30.10.2025 | Amunt i avall | Segona Part
- 
                        
                                                        27.10.2025 | Dia Nacional del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat
- 
                        
                                                        29.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Un any de la dana: homenatge a les víctimes | Primera Part
- 
                        
                                                        29.10.2025 | Les notícies del matí
- 
                        
                                                        29.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Un any de la dana: homenatge a les víctimes | Segona Part