El Túria tornarà a desembocar a la mar
Els ajuntaments de València, Mislata, Xirivella i Quart de Poblet s’han mostrat interessats en la creació d’infraestructures ecològiques al riu
La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) ha anunciat aquest dimarts que està estudiant el cabal que tindrà el nou llit del riu Túria, que inicialment seria d’uns 400 litres per segon. "La proposta pretén revitalitzar el nou traçat a través d'un cabal ecològic mínim que arribe fins a la mar", en paraules de la Confederació. Precisament en aquesta zona l'Ajuntament de València ha proposat un projecte de renaturalització amb el lema “Llit nou, riu nou”, que faça possible la connexió del riu amb la mar.
Per aquest motiu, els responsables de la Confederació han tingut la primera reunió sobre el futur del projecte, amb representants dels municipis pels quals discorre el nou llit –a més de València, les poblacions de Quart de Poblet, Mislata i Xirivella-- per a abordar l'actuació plantejada per a aquesta infraestructura.
“La primera fase preveu que el llit porte aigua de manera permanent i aconseguir que estiga viu”, segons ha explicat el director tècnic, Manuel Torán. Els ajuntaments s'han mostrat molt interessats en la creació d'infraestructures ecològiques de qualitat per a ús públic, siguen jardins o vies ciclistes i per als vianants.
Segons ha assenyalat l’entitat, encara està en procés de decisió la procedència de l’aigua d’aquest cabal, si bé els primers estudis d’eficiència i reutilització d’aigües residuals apunten a la depuradora de Pinedo. A més, s’han adjudicat 600.000 euros per a eliminar arbratge pesat i el sediment acumulat a l’assut del Repartiment i per als treballs de restauració fluvial.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València