El TSJCV desestima la sol·licitud de Ribera Salud de paralitzar el lliurament de la gestió de Torrevella
El contracte de la Generalitat i Ribera Salud venç el 15 d'octubre, data en què l'hospital tornarà al sistema públic
El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha resolt denegar la petició de Ribera Salud de paralitzar el procés per a entregar a la gestió pública l'àrea sanitària de Torrevella, que afecta 140.000 persones. El contracte de la Generalitat i Ribera Salud per a la gestió sanitària privada a Torrevella venç el 15 d'octubre de 2021.
En concret, la concessionària havia sol·licitat la suspensió tant de l'anunci que va fer la Generalitat de no prorrogar la concessió com de les normes de reversió, i també del termini del 31 de març per a algunes de les obligacions que s'imposen a Ribera Salud en aquesta normativa. L'acte desestima aquestes aspiracions.
Per al nou comissionat de la concessió, José Pérez, l'acte "és un suport" al procés que s'està duent a terme des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública perquè l'Hospital de Torrevella torne al sistema públic. "Confirma que la recuperació del servei s'està desenvolupant amb la màxima seguretat jurídica", ha dit.
Segons ha afegit el nou comissionat de la concessió, la recuperació del departament de salut de Torrevella per part de la Generalitat Valenciana suposa un pas avant "en la millora de l'atenció sanitària" dels veïns dels municipis de Torrevella, Guardamar del Segura, Rojals, el Pilar de la Foradada, Oriola, Sant Fulgenci, Benijòfar, Formentera del Segura, Sant Miquel de les Salines i Los Montesinos, i obeeix a criteris d'eficiència.
Oltra: "Hi ha consens en el Botànic en què els serveis sanitaris han de ser públics"
La vicepresidenta del govern valencià, Mónica Oltra, ha afirmat que des del Consell segueixen avant amb la reversió de l'Hospital de Torrevella i que hi ha "consens" en què els serveis sanitaris "han de ser públics". Oltra s'ha pronunciat en aquests termes en la roda de premsa posterior al ple del Consell en ser preguntada pels desacords que existeixen en el Botànic entorn de la reversió d'aquest centre sanitari.
Oltra ha reiterat que hi ha "consens" en el Botànic en què els serveis públics sanitaris "han de ser públics i de gestió pública" i, per tant, ha dit que l'objectiu comú i compartit és la gestió pública i la qualitat assistencial. "A partir d'ací, com s'instrumenta això, són qüestions de gestió ordinària", ha asseverat.
Ha incidit en què a Espanya "per a privatitzar hi ha una autopista de huit carrils i, quan es vol gestionar des del públic, tens un camí rural, i això s'hauria d'abordar des de la legislació de l'Estat". No obstant això, ha repetit que en aquest assumpte de Torrevella, la part "rellevant" és que hi ha un consens perquè els departaments de salut privatitzats, a mesura que s'acaben les concessions, es gestionen des de l'administració pública.
Més llegit
-
Troben mort el jove desaparegut que es banyava al riu Xúquer
-
Un accident en el 'bypass' a Godella genera més de dèsset quilòmetres de retenció en plena hora punta
-
L'Aemet rebaixa l'avís al litoral sud de València, però no descarta que Xàtiva supere els 43 °C per tercer dia consecutiu
-
Investiguen la presumpta agressió sexual a una menor trans de 17 anys després de ser intoxicada amb droga alfa a València
-
Tanquen al bany la platja de les Fonts d'Alcossebre per contaminació microbiològica
-
Ontinyent i Xàtiva registren la temperatura màxima més alta de tot Espanya, amb 43,7 °C